کد خبر: 39591
A
معاون شهردار تهران:

چیزی تحت عنوان طرح سالانه ترافیک نخواهیم داشت / ۶۳ هزار خودرو مجوز دارند همه روزها وارد طرح ترافیک شوند، ولی نحوه پرداخت‌ همانند روزانه‌ است/طرح جدید یکشنبه به شورای شهر ارائه می شود

پور سید آقایی: ۲۰ هزار طرح روزانه که به ۴۰ هزار عدد افزایش یافته است، قیمت را دوبرابر کرده و ۱۰۰ درصد افزایش داده‌ایم. بنابراین سال آینده عملا یک عده‌ای مجوز ورود سال را دارند و چیزی به نام فروش آرم طرح ترافیک سالانه نداریم. عده‌ای جواز دارند همه روزها وارد طرح ترافیک شوند، ولی نحوه پرداخت‌شان همانند روزانه‌ها ست.

چیزی تحت عنوان طرح سالانه ترافیک نخواهیم داشت /  ۶۳ هزار خودرو  مجوز  دارند همه روزها وارد طرح ترافیک شوند، ولی نحوه پرداخت‌  همانند روزانه‌ است/طرح جدید یکشنبه به شورای شهر ارائه می شود

 دیده بان ایران: معاون حمل‌و نقل ترافیک شهرداری تهران  با بیان اینکه طرح ترافیک جدید مصوب در شورای هماهنگی ترافیک شهر تهران تغییر جدی نکرده است، گفت: سال آینده روزانه حداکثر ۱۰۳ هزار مجوز طرح ترافیک صادر خواهد شد تا خودروها بتوانند وارد طرح شوند و ۶۳ هزار طرح هم به یک سری اشخاص حقیقی و حقوقی تعلق خواهد گرفت.

وی  در خصوص ویژگی‌های افرادی که این ۶۳ هزار طرح به آنها تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: این اشخاص افرادی هستند که به واسطه شغلی که دارند، لازم است، همیشه بتوانند وارد طرح شوند. منتهی نحوه پرداخت هزینه ها همانند روزانه ها است و  چیزی تحت عنوان طرح ترافیک سالیانه و بدون هزینه وجود ندارد. ۴۰ هزار طرح هم ظرفیت خرید روزانه طرح ترافیک است که همه مردم می‌توانند آن را بخرند.

معاون حمل‌و نقل ترافیک شهرداری تهران درباره حدود قیمت‌ها و نحوه پرداخت‌ها تصریح کرد: از بین این ۶۳ هزار طرح ۴۰ درصد قیمت را برای افرادی که سهمیه دارند،  کاهش می‌دهیم. در خصوص  ۲۰ هزار طرح روزانه  که به ۴۰ هزار عدد افزایش یافته است، قیمت را دوبرابر کرده و ۱۰۰ درصد افزایش داده‌ایم. بنابراین سال آینده عملا یک عده‌ای مجوز ورود سال را دارند و چیزی به نام فروش آرم طرح ترافیک سالانه نداریم. عده‌ای جواز دارند همه روزها وارد طرح ترافیک شوند، ولی نحوه پرداخت‌شان همانند روزانه‌ها ست.

 او ادامه داد: مکانیزم پرداخت هم روزانه و بر اساس همان فرمولی است که ما پیشنهاد دادیم، یعنی مبنی بر ساعت ورود به طرح (صبح یا ظهر)، میزان آلوده‌کنندگی خودرو، داشتن معاینه فنی برتر و غیره است. فرمول پرداخت روزانه بر اساس همان فرمول قبلی است. فقط یک عده حق دارند و بر اساس شغلشان به آنها مجوز داده می‌شود، همیشه بیایند و پول را هر روز پرداخت کنند. برای بقیه ۴۰ هزار سهمیه تعیین می‌شود و اگر احیانا پر شود و همه ۴۰ هزار تا به فروش برسد دیگر طرح نمی فروشیم و آن روز اجازه ورود نمی دهیم، اما آن ۶۳ هزار نفر در هر صورت اجازه ورود دارند و جلوی آنها را نمی‌گیریم.

پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه جزییات و بخش‌های اجرایی طرح در آینده تشریح می‌شود، افزود: مصوبه شورای ترافیک این است که هر روز ۴۰ هزار جواز روزانه برای متقاضیان صادر شود که به نظر ما به هیچ وجه این ۴۰ هزار تقاضای روزانه پر نخواهد شد. همین الان که روزانه ۲۰ هزار جواز روزانه صادر می‌شود، بیشتر روزهای سال همه طرح‌ها به فروش نمی‌رسد، درنتیجه فروش ۴۰ هزار طرح روزانه کفایت می‌کند. شاید در روزهایی استثنایی در سال این ۴۰ هزار طرح به فروش برسد  و ظرفیت پر شود، در این شرایط این ۶۳ هزار طرح اجازه دارند وارد طرح شوند، اما دیگر بیش از ۴۰ هزار طرح به فروش نمی‌رسد.

معاون حمل‌و نقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص روند تصویب طرح ترافیک در شورا گفت: کمیسیون حمل و نقل شورای شهر طرح ترافیک جدید را تصویب کرده است و انشالله یکشنبه در دستور علنی شورا قرار خواهد  گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر