کد خبر: 39637
A

رفع تصرف از 102 هکتار اراضی ملی شهرستان دماوند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: با هدف حفظ و صیانت از عرصه های منابع طبیعی و انفال، از ابتدای امسال 102 هکتار از اراضی ملی این شهرستان به ارزش 150 میلیارد تومان رفع تصرف و به دولت بازگردانده شده است.

رفع تصرف از 102 هکتار اراضی ملی شهرستان دماوند
دیده بان ایران: علی خلیلی با بیان اینکه این اراضی تصرف شده در پلاک های مختلف این شهرستان واقع شده بود افزود: بیش از 50 هکتار این اراضی در راستای اجرای 14 فقره حکم قطعیت یافته از سوی مراجع قضائی رفع تصرف و بیش از 51 هکتار این اراضی که شامل 13 فقره تخلف بوده در راستای اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل و مراتع از ید متصرفین خارج و بازپس گیری شده است. 
این مقام مسئول تأکید کرد: همزمان با عملیات رفع تصرف تمامی بناها، دیوارکشی ها و ساخت و سازهای انجام شده در این اراضی نیز مورد تخریب قرار گرفت.
خلیلی با بیان اینکه  اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی به عنوان بستر حیات و توسعه پایدار قلمداد می شود خاطر نشان ساخت: این منابع ارزشمند علاوه بر تعلق به نسل امروز به آیندگان نیز تعلق دارد که حفاظت از این میراث طبیعی وظیفه ای ملی و بر عهده همگان می باشد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند موضوع تعامل و همکاری تمامی دستگاه های و نهادها در حفاظت از منابع طبیعی را بسیار مهم برشمرد و یادآور شد: به لحاظ گستره بسیار وسیع عرصه های منابع طبیعی، همکاری و مساعدت دستگاه ها در زمینه حفاظت از این عرصه ها از اهمیت بسزائی برخوردار است که خوشبختانه با تعامل خوبی که در این شهرستان  با سایر دستگاه ها به ویژه مراجع قضائی، نیروی انتظامی، جهادکشاورزی، فرمانداری و... وجود دارد تاکنون توانسته ایم اقدامات مثبتی را در ارتباط با حفظ انفال انجام دهیم.
وی از عموم مردم درخواست کرد ضمن توجه ویژه به محیط زیست و طبیعت در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی ملی مراتب را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر