کد خبر: 39890
A

معاونت فرهنگی- دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ هیچ دانشجویی شب گذشته در پارک نخوابیده است

کدخدازاده: از ساعت ۳ بامداد با همکاری دانشجویان این ساختمان تخلیه شده و همه دانشجویان در صحت و سلامت کامل هستند.

معاونت فرهنگی- دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ هیچ دانشجویی شب گذشته در پارک نخوابیده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مهدی کدخدازاده معاونت فرهنگی- دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت خوابگاه دانشجویی‌ای که در کوچه منتهی به ساختمان وزارت نیرو قرار دارد، گفت: خوابگاه ولیعصر ظرفیت ۳۰۰ دانشجو را دارد که شب گذشته ۱۵۰ نفر در آن استقرار داشتند.  

وی ادامه داد: از ساعت ۳ بامداد با همکاری دانشجویان این ساختمان تخلیه شده و همه دانشجویان در صحت و سلامت کامل هستند.

او در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویان در خیابان یا نمازخانه یا پارک مستقر شده‌اند، گفت: هیچکدام از دانشجویانی که در خوابگاه بودند در خیابان و پارک مستقر نشده و همه آنها در ۱۲ خوابگاه دیگر ما مستقر هستند.

همچنین جلال ملکی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت اطفای حریق در ساختمان وزارت نیرو گفت: عملیات کماکان ادامه دارد و آنطور که در برخی رسانه‌ها اعلام شده است دستور تخلیه و توقف عملیات صادر نشده بلکه از لحظه شروع تا الان عملیات ادامه داشته و ما نسبت به نوع خرید و مکانی که در آن قرار داریم تاکتیک و روش خود را تغییر داده‌ایم.

او با اشاره به منافذ ایجاد شده در کف طبقه منفی 3 گفت: ما منافذی را در کف طبقه منفی3 ایجاد کردیم تا هم دود از داخل طبقه منفی4 خارج شود و هم بتوانیم سرلوله‌های آب و کف را به داخل طبقه منفی4 هدایت کنیم.

او ادامه داد: در حال حاضر نیز با کاهش میزان درجه حرارت مواجه هستیم و آتش نشانان توانستند به طبقه منفی3 نفوذ کنند.

او بیان کرد: در این عملیات برای پایین آوردن یک درجه حرارت، نیازمند زمان طولانی است و ما با یک عملیات فرسایشی و طولانی روبرو هستیم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: همکاران من با تلاش بسیار و از جان گذشتگی در حال اطفاء حریق هستند. حرارت درطبقه منفی4 غیر قابل تصور است.

او ادامه داد: ما همه احتمالات از جمله ریزش ساختمان را در نظر می‌گیریم اما این به معنی این نیست که ساختمان در حال ریزش است. ملکی گفت: با توجه به حرارت و دما فرمانده عملیات تصمیم با حداقل نیرو وارد ساختمان و طبقه منفی 3 شوند.

به گزارش خبرنگار دیده بان ایران؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در خصوص ریزش ساختمان اظهار کرد: تا زمانی که عملیات اطفای حریق ادامه دارد؛ نمی‌توان نظر کارشناسی داد.

همچنین وی اظهار کرد: عملیات ما به واکنش آتش بستگی دارد و امیدوارم وضعیت از این شرایط بدتر نشود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد: شب گذشته مسئول تاسیسات ساختمان به ما اعلام کرد که تعدادی گالن آب در طبقه منفی پنج وجود دارد، اما در خصوص مخزن گازوئیل هیچ اطلاعی نداریم. وی غرقاب شدن ساختمان را تکذیب کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر