کد خبر: 39928
A

دانشجویی که ایمیل استاد خود را هک کرد دستگیر شد

فردی که با هک کردن ایمیل یکی از شهروندان و تغییر رمز عبور آن مانع وارد شدن صاحب ایمیل به حساب کاربری اش شده بود توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

دانشجویی که ایمیل استاد خود را هک کرد دستگیر شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس ایمیل وی را هک کرده بررسی موضوع در دستور کارماموران پلیس فتا قرار گرفت.

به گفته سرهنگ مرتضوی شاکی در شکایت خود گفت: وقتی برای بررسی ایمیل شخصی ام به آْن مراجعه کردم تا ایمیل های واصله از دانشجویانم را بررسی کنم نتوانستم وارد ایمیل شوم و خطای پسورد می داد لذا متوجه شدم فردی ایمیلم را هک کرده است.
وی تصریح کرد: با انجام اقدامات تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا متهم که از شاگردان شاکی بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم در بازجویی های صورت گرفته و همچنین در مواجهه با مدارک و ادله پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را کنجکاوی از ایمیل استاد خود عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوی در پایان افزود: هک شدن ایمیل از جمله جرائمی است که در پرونده ها شاهد آن هستیم و هکر فقط از سادگی طعمه خود می تواند ایمیل او را هک کند اگر ما در انتخاب رمز خود محتاط باشیم و رمزهای ساده انتخاب نکنیم و یا اینکه مراقب رمز ایمیل خود باشیم مطمئناً هیچ هکری نمی تواند ایمیل ما را هک کند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر