کد خبر: 40648
A

بلیت تک سفره شهری مترو هزار تومان می‌شود؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با پیشنهادات ارائه شده در رابطه با افزایش بلیت مترو توضیحاتی را ارائه کرد.

بلیت تک سفره شهری مترو هزار تومان می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به لایحه پیشنهادی شهرداری تهران، پیشنهاد شده قیمت بلیت مترو در سال ۹۷ افزایش پیدا کند.

او در خصوص قیمت‌های در نظر گرفته شده برای انواع بلیت مترو گفت: در حال حاضر بلیت تک سفره داخل شهری ۸۰۰ تومان است و پیشنهاد شده این قیمت به هزار تومان افزایش یابد.

علیخانی ادامه داد: قیمت بلیت تک سفره حومه به تهران ۲ هزار تومان تعیین شده است ضمن اینکه برای بلیت تک سفره فرودگاه امام خمینی قیمت ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به قیمت تمام شده بلیت برای مترو تهران گفت: در حال حاضر ماهانه هر مسافر، قیمت تمام شده ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است، اما به طور متوسط ۵۰۰ تومان پرداخت می‌کند.

او تاکید کرد: درآمد حاصل از فروش بلیت‌ها ماهانه ۲۰ میلیارد تومان است، اما هزینه‌های خالص مترو حدود ۸۰ میلیارد تومان است. مترو ماهیانه حدود ۶۰ میلیارد تومان ضرر می‌دهد.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر