کد خبر: 40650
A

رئیس دانشگاه خوارزمی: ظرف 25 سال آینده بحران آب موجب جابجایی عظیم جمعیت منطقه می‌شود

‌رییس دانشگاه خوارزمی ‌با بیان اینکه بحران آب یکی از 13 ابر روند جهانی است که در بنگاه‌های آینده‌پژوهی دنیا مطرح می‌شود، بر لزوم تلاش در زمینه تحقق نظم جهانی پایدار برای مدیریت بحران آب تاکید کرد.

رئیس دانشگاه خوارزمی: ظرف 25 سال آینده بحران آب موجب جابجایی عظیم جمعیت منطقه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدعلی سبحان‌اللهی، رییس دانشگاه خوارزمی در مراسم افتتاحیه همایش ملی دیپلماسی آب و فرصت‌های هیدروپلتیک غرب آسیا که صبح امروز   با حضور پژوهشگران و جمعی از مسئولان در دانشگاه خوارزمی برگزار شد،‌ با بیان اینکه بحران آب یکی از 13 ابر روند جهانی است که در بنگاه‌های آینده‌پژوهی دنیا مطرح می‌شود، اظهار کرد: نقشه جغرافیای سیاسی جهان که قبلا مبتنی بر انرژی بود، در 25 سال آینده دستخوش تغییراتی با محوریت موضوع آب خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بحران آب در خاورمیانه در مقایسه با سایر مناطق دنیا بسیار حادتر است، افزود: گزارش‌ها حاکی از آن است که ظرف 25 سال آینده بحران آب موجب جابجایی عظیم جمعیت منطقه می‌شود.

سبحان‌اللهی با تاکید بر لزوم تلاش در زمینه تحقق نظم جهانی پایدار برای مدیریت بحران آب، خاطرنشان کرد: رویکرد دانشگاه خوارزمی، حل چالش‌ها و بحران‌های پیش‌رو در دانشکده‌های مختلف زیرمجموعه خود است. در این زمینه ظرفیت‌های بسیار خوبی در دانشکده‌های جغرافیا و علوم زمین و همچنین علوم اجتماعی دانشگاه برای حل مشکل و چالش بحران آب مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، در بخش‌های دیگر مراسم افتتاحیه همایش ملی دو روزه دیپلماسی آب و فرصت‌های هیدروپلتیک غرب آسیا سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا، محمدعلی نجفی شهردار تهران و سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه نیز طی سخنانی بر لزوم شکل‌گیری دیپلماسی آب در منطقه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف برای تامین و مدیریت منابع آب در منطقه تاکید کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر