کد خبر: 40783
A

دادگستری خوزستان: علتِ بازداشت کارگران فولاد اهواز، تجمات غیرقانونی است

فرهاد افشارنیا (رییس کل دادگستری خوزستان) به رسانه‌ها گفته است: علت بازداشت تعدادی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز تجمعات غیرقانونی و بدون مجوز آنان است.

دادگستری خوزستان: علتِ بازداشت کارگران فولاد اهواز، تجمات غیرقانونی است

رییس کل دادگستری خوزستان علت بازداشت تعدادی از کارگران گروه ملی فولاد ایران را تجمعات غیرقانونی و بدون مجوز آنها عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فرهاد افشارنیا (رییس کل دادگستری خوزستان) به رسانه‌ها گفته است: علت بازداشت تعدادی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز تجمعات غیرقانونی و بدون مجوز آنان است. 

به گفته وی؛ کارگران گروه ملی فولاد ایران برای پیگیری مطالبات مزدی خود دست به اعتراض می‌زنند و اخیرا تعدادی از این تجمعات در مقابل ساختمان استانداری خوزستان و محل برگزاری نماز جمعه اهواز برگزار شده است.

افشارنیا با بیان اینکه طبق آخرین اخبار بدست آمده، طی چند ماه گذشته بخشی از مطالبات معوقه آنان پرداخت شده است، افزود: کارکنان و کارگران گروه ملی فولاد ایران به خوبی اطلاع دارند که این شرکت به نوعی ورشکسته شده و دستگاه‌های مختلف دولتی، بانک‌ها و بخش خصوصی از این شرکت طلبکار هستند.

رییس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر بخش خصوصی مسئولیت این واحد صنعتی را برعهده گرفته است، افزود: از کارگران گروه ملی فولاد ایران درخواست داریم با سرمایه‌گذار جدید این کارخانه همکاری لازم را داشته باشند.

این مقام قضایی تصریح کرد: نیت کارگران گروه ملی فولاد ایران از تجمع رساندن مشکلاتشان به گوش مسئولان است. اکنون این اتفاق رخ داده، ادامه روند اعتراضی کارگران به صلاح نیست و ممکن است این تجمعات مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.

فرهاد افشار نیا گفت: احتمال دارد در میان معترضان افرادی سودجو وجود داشته باشد که نیت خیری برای حضور در این تجمعات نداشته و اهداف اصلی کارگران را کسب مطالبات است تحت‌الشعاع قرار دهند.

وی از کارگران گروه ملی فولاد ایران خواست با پایان دادن به تجمعات خود به کار خود مشغول شوند، چون شرکت زمانی می‌تواند حقوق کارکنان و کارگران را پرداخت  کند که تولید داشته باشد..

افشارنیا تاکید کرد: با تجمعات و دادن شعار، مشکلات گروه ملی فولاد ایران حل نمی‌شود و سبب بروز مشکلات بیشتری برای کارگران خواهد شد.

رییس کل دادگستری خوزستان اظهار داشت: بازداشت کارگران گروه ملی فولاد ایران با دستور دادستانی و توسط نیروی انتظامی انجام شده است./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر