کد خبر: 40869
A

شهرداری تهران: ساخت پلاسکو به دلیل نداشتن مجوزهای لازم متوقف شد

شهردار منطقه 12 تهران: عملیات احداث ساختمان جدید پلاسکو به دلیل نداشتن مجوزهای لازم و عدم پیگیری برای اخذ مجوزهای قانونی موردنیاز، متوقف شد

 شهرداری تهران: ساخت پلاسکو به دلیل نداشتن مجوزهای لازم متوقف شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ پیمان حسین محسنی با بیان اینکه حدود سه ماه پیش مقرر شد عملیات احداث ساختمان پلاسکو آغاز شود، افزود: در همین راستا مجوزهای لازم از سوی شهرداری برای آزمایش خاک محیط صادر و مقرر شد مباحث مربوط به طراحی نقشه ساختمان انجام شود. 
وی اظهار کرد: معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران در این موضوع دخالت مستقیم دارد و علاوه بر آن شهرداری منطقه 12 نیز برای تسریع در روند فرآیند تهیه نقشه هماهنگی های لازم با سازمان میراث فرهنگی را انجام داده است. 
شهردار منطقه 12 تهران تصریح کرد: تاکنون نقشه ای برای گودبرداری و فنداسیون ساختمان که منجر به صدور پروانه یا پیش پروانه بنا شود از سوی بنیاد مستضعفان به شهرداری تهران ارائه نشده است. 
محسنی گفت: علاوه بر آن هفته گذشته در بخشی از موقعیت ملک گودبرداری انجام شد که منجر به شکایت ملک کناری (پاساژ کویتی ها) به دلیل لرزش در این ساختمان شد. 
وی تأکید کرد: به همین دلیل و با توجه به بی توجهی مسئولان امر برای دریافت پروانه و مجوزهای لازم، از ادامه فعالیت عمرانی این ساختمان ممانعت شد و امکان کار تا ارائه نقشه و طی ضوابط قانونی وجود ندارد. 
به گزارش ایرنا، براساس آخرین توافقات صورت گرفته ساختمان جدید پلاسکو قرار است در 13 طبقه شامل 5 طبقه زیر زمین، 1 طبقه همکف و 7 طبقه روی زمین احداث می شود. 
حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو صبح روز پنجشنبه 30 دی سال گذشته در چهارراه استانبول واقع در مرکز تهران روی داد، این ساختمان 17 طبقه در نهایت برغم تلاش گسترده نیروهای آتش نشان، پس از 3.5 ساعت سوختن فرو ریخت. /ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر