کد خبر: 40889
A

رحمت‌الله حافظی: قوه قضاییه تکلیف املاک نجومی را روشن‌کند

رحمت‌الله‌حافظی، عضو سابق شورای شهر تهران نسبت به عدم تعیین تکلیف املاک نجومی واکنش نشان داد.

رحمت‌الله حافظی: قوه قضاییه تکلیف املاک نجومی را روشن‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ روزنامه همشهری امروز نوشت: رحمت‌الله‌حافظی، عضو سابق شورای شهر تهران در پیشانی پیگیری پرونده املاک نجومی جزو منتقدان عملکرد محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران قرار داشت. با او درباره سرنوشت این پرونده و میزان رضایتش از نتیجه آن گفت‌وگو کرده‌ایم.

⁣تا جایی که اطلاع دارم چیزی قریب به ۲۰۰ نفر توسط قوه قضائیه احضار شدند و مورد بازپرسی قرار گرفتند. بخشی از این اموال برگردانده شد و افراد مکلف شدند یا املاک را برگردانند یا اینکه محاسبات اصلاح و پرداخت ها انجام شد.

انتظار ما از قوه قضاییه که رسیدگی به این پرونده را در دستور کار داشته این است که به افکار عمومی اعلام کند چه اتفاقی افتاده است، چه‌کسانی اموال را گرفتند، چقدر ارزش داشته و چه‌ مقدارش احصا شده و به خزانه بازگردانده شده؛ در نهایت نیز ختم رسیدگی را اعلام کند.

⁣متأسفانه افرادی که سوءاستفاده می‌کنند همدیگر را حمایت می‌کنند زیرا اگر هرکدام از این حلقه‌ها پاره شود و به سیستم قضایی ارجاع شود، بقیه را هم به‌دنبال خودش می‌کشاند. به همین علت به‌صورت غیررسمی جریاناتی شکل گرفته که مورد حمایت هم دیگر هستند و همین مطلب، روال رسیدگی را سخت می‌کند.

ما انتظار داشتیم اگر شهردار سابق به عملکرد خودش مطمئن است از مجلس مطالبه کند و بگوید بررسی کنید تا ثابت شود مشکلی ندارم؛ ولی این اتفاق نیفتاد.

⁣مردم صاحبان این اموال هستند و باید بدانند چه اتفاقی افتاده است. همین رفتارها در ۴۰ سال گذشته منجر به بی‌اعتمادی شده و با این منوال این سرمایه اجتماعی را از دست می‌دهیم. چرا مردم ندانند؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر