کد خبر: 41026
A

فاکتور دو میلیارد تومانی آش نذری در شهرداری!

شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران در تشریح جزئیات فاکتور دو میلیارد تومانی برای پخت و توزیع آش نذری گفت: فردی فاکتوری به مبلغ دو میلیارد تومان را نزد شهردار یکی از مناطق می‌برد و می‌گوید دو میلیارد تومان آش نذری پخته و توزیع کرده است. متاسفانه از اینگونه اقدامات در قالب کار فرهنگی و فاکتورهای این چنینی زیاد پیدا می‌شود.

فاکتور دو میلیارد تومانی آش نذری در شهرداری!

عضو شورای شهر تهران ضمن تشریح جزییات فاکتور دومیلیارد تومانی آش نذری به اسم کار فرهنگی از وجود مستندات درباره فاکتورهایی خبر داد که ۳ برابر هزینه‌کرد صادر شده‌اند.

به گزارش سایت دیده بان ایران، شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران در تشریح جزئیات فاکتور دو میلیارد تومانی برای پخت و توزیع آش نذری گفت: فردی فاکتوری به مبلغ دو میلیارد تومان را نزد شهردار یکی از مناطق می‌برد و می‌گوید دو میلیارد تومان آش نذری پخته و توزیع کرده است. متاسفانه از اینگونه اقدامات در قالب کار فرهنگی و فاکتورهای این چنینی زیاد پیدا می‌شود.

امانی با بیان اینکه این فاکتور به دوران مدیریتی شهری گذشته برمی‌گردد، ادامه داد:‌ بعد از جابجایی مدیریت شهری، فرد فاکتورش را برای شهردار جدید آورده است و از این فاکتورها بسیار وجود دارد. متاسفانه برگزاری مناسبت‌ها با هزینه‌های بیش از حد تبدیل به رسم شده است و من هم نمی‌دانم که چقدر آش نذری پخش کردند که هزینه‌اش دو میلیارد تومان شده است.

وی با بیان اینکه نمونه‌های دیگر شبیه این مورد بسیار زیاد است، در حالی که فعالیت‌های فرهنگی باید شهروندمحور باشد، ادامه داد: همین تخم‌مرغ‌های سیمانی که به مناسبت عید رنگ می‌شود و هزینه‌های هنگفتی روی دست شهرداری می‌گذارد و مثل آن آش نذری است و راه حل آن هم فقط مشارکت خود مردم است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه در گذشته برگزاری این مناسبات به عهده خود مردم بود و خودشان با هزینه کمتر برگزار می‌کردند، افزود : سوال این است که چرا مناسبت‌های مذهبی،‌ ملی و شادی‌آور را خود مردم برگزار نمی‌کنند، در حالی که فاکتورهایی موجود است که نشان می‌دهد در مناسبت‌های مذهبی به خصوص سوگواری‌ها هزینه‌های بسیاری صورت گرفته و گران برگزار می‌شوند و همین خرج زیادی روی دست شهروندان گذاشته است.

امانی ادامه داد: بعضا شاهد بودیم به همین بهانه‌ها سه برابر هزینه‌کرد، فاکتور رد و بدل کردند و مستندات آن هم موجود است، متاسفانه این در حالی است که باید اصل بر مبنای صداقت باشد. این مناسبت‌ها از بودجه عمومی و شهرداری با هزینه‌های گزاف برگزار می‌شود، در حالی که اگر مردم را در این مناسبت‌ها مشارکت دهیم نه تنها با هزینه کمتر برگزار می‌شود، بلکه باعث می‌شود جوانان در کنار خانواده‌ها باشند و فضای ضمخت و سرد مردانه جامعه تلطیف شود.

این عضو شورای شهر با انتقاد از رویکرد مدیریت شهری جدید گفت: دغدغه من این است که چرا همان برنامه‌های قبلی توسط مدیران جدید باز هم در حال اجراست، به نظر می‌رسد؛ همان رویکرد قبلی ادامه دارد و فقط یک تیم جدید آمده‌اند. تهران پایتخت رنگین کمان اقوام است و اگر اقوام گوناگون مراسم خود را برگزار کنند و شرایط اجرا و هنر خیابانی برای هنرمندان مهیا شود، می‌توان فعالیت‌های فرهنگی شهروندمحوری داشت که هم اعتماد اجتماعی و هم مشارکت را افزایش می‌دهد. متاسفانه سرنخ‌های رانت بسیاری در این حوزه وجود دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر