کد خبر: 41535
A
زهرا صدر اعظم نوری در گفت و گو با دیده بان ایران:

استعفای نجفی تنها به دلیل بیماری نبود فشار مخالفان در اقدام او بسیار تاثیرگذار بود/ برخی از اعضای شورا بر ادامه فعالیت نجفی در شهرداری تاکید دارند

عضو شورای شهر پنجم در رابطه با رد استعفای شهردار تهران از جانب اعضای شورا اظهار کرد: در این مورد با برخی از از جمله رئیس شورا اعضا صحبت هایی با آقای نجفی انجام داده و سعی در صرف نظرکردن او از استعفا دارند اما هنوز نتیجه ای مشخص نشده و تصمیم گیری نهایی به جلسه 15 فرودین موکول شده است.

استعفای نجفی تنها به دلیل بیماری نبود  فشار مخالفان در اقدام او بسیار تاثیرگذار بود/ برخی از اعضای شورا بر ادامه فعالیت نجفی در شهرداری تاکید دارند
دیده بان ایران: سپیده اجلالی: پس از استعفای نجفی، هجمه های بسیاری در خصوص اتفاق نظر بسیاری از اعضای شورای شهر پنجم تهران در جهت موافقت با استعفای شهردار تهران، به گوش می خورد. 
در رابطه با دلیل استعفای نجفی نیز صبح امروز سید محمد میرلوحی، عضو شورای شهر تهران، با تاکید بر اینکه افکار عمومی علت استعفای نجفی را نمی‌پذیرد، گفت: نمی‌توانیم از مردم انتظار داشته باشیم که استعفای نجفی را فقط به بیماری ربط دهند و من هم در جلسه خصوصی با اعضای شورا روی این مساله تاکید کردم.
میرلوحی همچنین افزود: شورای شهر تصمیم گرفته در مساله باز پس گیری نجفی از تصمیم خود، ورود نکند و از ایشان خواستیم تا نیمه فروردین کار خود را ادامه دهد و ایشان نیز پذیرفت. تا پانزدهم فروردین فرصت خوبی است که ایشان روی تصمیم خود دوباره فکر کند.
 
لذا در رابطه با گمانه زنی های اخیر مبنی بر موافقت شورای شهر تهران با استعفای محمد علی نجفی زهرا صدر اعظم نوری، عضو کمیسیون سلامت و خدمات شورای پنجم تهران، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: این موضوع صحیح نمی باشد چرا که تمامی اعضای شورا تصمیم بر ماندگاری آقای نجفی دادند از همین رو کلیه اعضا سعی دارند تا در جلسه 15 فرودین طی دو جلسه یکی در صحن شورا و دیگری در جلسه هم اندیشی آقای نجفی را قانع کنند تا به فعالیت خود ادامه دهند زیرا خدمات شهردار تهران تاکنون مورد تایید اعضای شورا است. 

 

وی ادامه داد: در این مورد نیز برخی از از جمله رئیس شورا اعضا صحبت هایی با آقای نجفی انجام داده و سعی در صرف نظر او از استعفا دارند اما هنوز نتیجه ای مشخص نشده و تصمیم گیری نهایی به جلسه 15 فرودین موکول شده است. 
 
عضو کمیسیون خدمات و سلامت شورای پنجم درباره اظهارات اخیر میرلوحی مبنی بر این که "استعفای نجفی تنها به دلیل بیماری نیست" بیان کرد: بنده هم با اظهار آقای میرلوحی موافق هستم. شهردار تهران در این مدت کوتاه 7 ماهه نهادی را به طور مطلوب مدیریت نمودند که پیشتر به دلیل اتخاذ سیاست های نابه جا سرشار ازچالش، تشنج وآشفتگی بود. همچنین وی به دلیل افشای مدارک و مبارزه با رانت خواری های گذشته، طبیعی است که ذی نفعان و مخالفان فشارهای زیادی به دلیل اختلال در پیشروی روند ناسالم آنها به وجود آورند. 

 

نوری افزود: در چنین شرایطی با وجود بیماری نمی توان به فعالیت ادامه داد لذا؛ بنده معتقدم در کنار مسئله بیماری این موضوع نیز از دلایل اصلی استعفا می تواند باشد. 

 

مشاور سابق رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران درمورد معرفی و یا درنظر گرفتن گزینه جدیدی برای پذیرفتن سمت شهردار تهران تصریح کرد: خیر. شورا در این رابطه صحبت و یا تصمیم نگرفته است و ما امیدوار هستیم که بتوانیم شهردار را برای ادامه روند فعالیت خود راضی کنیم. همه چیز در جلسه 15 فروردین مشخص خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر