کد خبر: 41593
A

هزار مدرسه تهران فرسوده هستند، باید تخریب شوند/ مناطقی که بیشترین مدرسه فرسوده را دارند

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران مناطقِ دارای مدارس پرخطر و فرسوده در این استان را اعلام کرد.

هزار مدرسه تهران فرسوده هستند، باید تخریب شوند/ مناطقی که بیشترین مدرسه فرسوده را دارند

دیده بان ایران: داریوش ورناصری (مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران) در مورد اقدامات انجام شده این اداره در سال ۹۶ و برنامه‌های آن در سال پیش رو، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت فضای آموزشی، استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس و مرمتِ مدارسی که نیاز به تعمیرات داشت، سعی کردیم در طول سال بخشِ عمده برنامه‌ها را به انجام برسانیم، اما با این وجود نتیجه تلاش‌ها و خروجی فعالیت ما در اداه کل نوسازی مدارس، در انتهای تابستان سال جاری و در آستانه آغازِ سال تحصیلیِ ۹۸ دیده خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرفتِ ۵۰ تا ۶۰ درصدیِ برنامه‌های این اداره کل و ابراز امیدواری برای به اتمام رساندن آنها طی ۶ ماه آینده منتهی به سال تحصیلیِ بعد، افزود: در مجموع، حدود ۶۰ تا ۷۰ فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی در سال جاری در دست اجرا قرار گرفته است؛ پروژه‌هایی که بعضا نیمه تمام بودند یا اینکه عملیات اجراییِ آنها را از صفر شروع کردیم. همچنین حدود ۵۰ مورد نیز در ارتباط با استانداردسازی سیستم گرمایشی در دستور کار است. البته در حوزه تعمیرات، تعداد مدارس و فضاها بیشتر از بخش‌هایی ساخت است و زمانِ خروجی و بهره برداریِ عمده آنها شهریور ماه ۹۷ خواهد بود.

ورناصری در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه تعداد مدرسه در تهران، از لحاظ ایمنی در معرض خطر است و پراکندگیِ آنها در کدام مناطق است، گفت: تقریبا ۱۰۰۰ باب فضای آموزشی فرسوده داریم که امیدواریم بتوانیم با تامین اعتبار، هم اعتبارات دولتی و هم کمکهای خیرین مدرسه ساز، در یک پروسه‌ای تا پایان برنامه ششم توسعه، آنها را به سرانجام برسانیم.

مدیر کل نوسازی مدارس تهران با اشاره به اینکه عمر مدارسِ فرسوده عمدتا بالای ۴۰ بوده و اعتبار مورد نیاز برای ساخت هر مدرسه ۳ میلیارد تومان است، در توضیح پراکندگیِ این فضاهای آموزشی، افزود: بیشتر این مدارس در مناطقِ بافتِ فرسوده شهرستان‌های استان از جمله ری، پاکدشت، رباط کریم، شهریار و بهارستان و همچنین در مناطق ۱۰، ۱۲، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ شهر تهران واقع هستند.

او درباره برنامه های این اداره برای سال آتی اظهار داشت: پروژه‌های در دست اجرایی که به آنها اشاره کردم، مواردی است که در سال ۹۶ آغاز شده و بالطبع در سال ۱۳۹۷ نیز انشالله یک سری پروژه‌های جدید را آغاز خواهیم کرد که در پایان سال ۹۷ یا نهایت شروع سال تحصیلی ۹۸، به بهره برداری خواهند رسید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر