کد خبر: 41641
A

خسارت 150 میلیارد ریالی تندباد به بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: طبق برآوردهای اولیه، تندباد شدید روزهای چهارم و پنجم فروردین در استان 150 میلیارد ریال خسارت در بخش کشاورزی به بار آورده است.

خسارت 150 میلیارد ریالی تندباد به بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی

دیده بان ایران: «اسمعیل کریم‌زاده» با بیان این‌که این خسارت‌ها به محصولات زراعی، باغی، تأسیسات و محصولات دامی، شیلاتی و گلخانه‌ای، تأسیسات زیربنایی و منابع آبی و منابع طبیعی بوده است، افزود: ریزش گل و کنده شدن بوته‌ها، کنده شدن گل و تنه درختان، خسارت ابنیه و از بین رفته محصولات، تخریب گیاهان دارویی و تخریب تأسیسات آبرسانی از جمله خسارت های وارد شده به محصولات کشاورزی هستند.

وی با بیان این‌که محصولات زراعی در سطح 5000 هکتار متحمل 20 درصد خسارت شده‌اند، اضافه کرد: برآورد اولیه خسارت وارد شده که محصولات زراعی استان بالغ بر 30 هزار میلیارد ریال است.

کریم‌زاده به خسارت 30 درصدی وارد شده به محصولات باغی استان اشاره و اظهار کرد: طبق برآورد اولیه، معادل 44 هزار میلیارد ریال خسارت به 4000 هکتار از باغات استان بر اثر تندباد هفته جاری وارد شده است.

وی با اشاره به خسارت 35 هزار میلیارد ریالی در بخش تأسیسات و محصولات دامی و شیلات استان، افزود: به 20 هزار هکتار از منابع طبیعی استان، خسارتی بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال بر اثر این تندباد وارد شده است. همچنین خسارت وارد شده به تأسیسات زیربنایی و منابع آبی استان نیز 9 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر