کد خبر: 41740
A

افزایش ۱۲درصدی نرخ شهریه مهدکودک‌‌ها

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: نرخ شریه مهدهای کودک در سال ۹۷ منطقه به منطقه در استان تهران متفاوت است و به طور میانگین براساس نرخ تورم، ۱۲ درصد افزایش خواهد یافت.

افزایش ۱۲درصدی نرخ شهریه مهدکودک‌‌ها
به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از فارس، احمد خاکی گفت: اولین جلسه تعیین نرخ شهریه مهدکودک‌های استان تهران را قبل از تعطیلات عید برگزار کردیم با سازمان‌های مربوطه و آنهایی که به عنوان مجری در این کار سهیم هستند جلسه برگزار شد و پیشنهادات مدیران مهدها، کانون‌های مهد، وزارت صنعت و معدن و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان مطرح شد.
 
وی ادامه داد: به نقطه نظر اولیه رسیده‌ایم و قرار است نرخ شهریه مهدکودک‌‌ها در سال 97 بر اساس نرخ تورمی باشد که دولت اعلام می‌کند.خاکی گفت: ما این نرخ پیشنهادی را به بهزیستی کشور و به سازمان تعزیرات اعلام کرده‌ایم و در جلسه‌ای که با سازمان تعزیرات خواهیم داشت نرخ نهایی را اعلام می‌کنیم.

معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران تصریح کرد: نرخ شهریه مهدها در سال 97، منطقه به منطقه متفاوت است به طوریکه نرخ شهریه مهدهای بالای شهر به دلیل اینکه اجاره‌بهای بالایی می‌دهند، تا 14 درصد افزایش خواهند داشت و در برخی محلات و مناطق 8 تا 10 درصد افزایش شهریه را خواهیم داشت اما به طور میانگین نرخ شهریه مهدها در سال جاری 12 درصد بیشتر می‌شود.

بسته پیشنهادی جدید برای افزایش نرخ شهریه با رقابتی کردن مهدها 
وی با اشاره به اینکه اعلام این نرخ به صورت پیشنهاد است،‌گفت: به دنبال کیفی‌سازی خدمات در مهدها هستیم و یک بسته پیشنهادی جدید برای رقابتی کردن مهدها در نظر گرفته‌ایم به طوریکه با توافق میان مدیران مهدها و خانواده‌ها نرخ شهریه متفاوت باشد.

خاکی در پاسخ به اینکه ممکن است برخی‌ از مهدها ارقام خارج از قانون از خانواده‌ها دریافت کنند،‌گفت: خانواده‌ها می‌دانند چه قراردادی امضاء می‌کنند،‌مهدها باید نرخ نرمال جامعه را بگیرند نه اینکه خیلی بالا دریافت کنند، دنیا و کشورهای پیشرفته به این سمت می‌روند که هر چقدر مهدها خدمات بهتری ارائه دهند شهریه بیشتری بگیرند.

وی ادامه داد: این بسته پیشنهادی فقط در حد پیشنهاد مطرح شده و می‌خواهیم در آینده اگر مورد توافق مسئولان و طرفین (اولیاء و مدیران مهدها) قرار گیرد‌ آن را اجرایی کنیم به دنبال این هستیم که بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد شود و پس از انجام بحث‌های کارشناسی و پخته شدن، این طرح را اجرایی خواهیم کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر