کد خبر: 41810
A

شرایط احراز هویت خبرنگاران برای دریافت آرم طرح ترافیک اعلام شد

مشاور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح ترافیک به خبرنگارانی تعلق می گیرد که بیمه آنها خبرنگاری رد شده باشد و یا ۱۰ اثر منتشره در ۳ ماه پایانی سال ۹۶ را ارائه کنند.

شرایط احراز هویت خبرنگاران برای دریافت آرم طرح ترافیک اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ پیرحسینلو در گفت‌وگویی ، با بیان اینکه آیین‌نامه تخصیص آرم طرح ترافیک به خبرنگاران تدوین و به شورای شهر ارسال شده است، گفت: در پایان سال 96 این آیین‌نامه تدوین شده بود اما به دلیل تعطیلات ارسال نشد  و فکر می‌کنم امروز به دست شورا برسد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته برخی‌ها که واقعا خبرنگار بودند و کار خبری انجام می‌دادند و مستحق دریافت آرم طرح ترافیک بودند ولی طرح ترافیک دریافت نمی‌کردند، گفت: اما افراد مختلف به نام خبرنگار طرح ترافیک دریافت می‌کردند چرا که ضوابط مشخصی نبود و براساس یک رویه این کار انجام می‌شد کهاشکالاتی بر آن وارد بود.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر در مصوبه خود تخفیفی به خبرنگاران در دریافت طرح ترافیک داده است گفت: قرار شد برای توزیع ارم آیین‌نامه‌ای تدوین شود که این آیین‌نامه در فرایندی با حضور نماینده وزارت ارشاد، نماینده مرکز ارتباطات شهرداری و نمایندگانی از تشکل‌های صنفی خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری تدوین شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته به تمامی دارندگان کارت خبرنگاری آرم تعلق می‌گرفت، گفت: اما امسال ضوابط دیگری برای این کار در نظر گرفته شده است.

مشاور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درخصوص این ضوابط گفت: ابتدا باید خبرنگاران معرفی‌نامه‌ای از محل کار خود اخذ کنند و همچنین مدرکی دال بر اشتغال مستمر ارائه کنند.

وی اضافه کرد: معرفی‌نامه باید از طرف موسسه خبری یا از تشکل‌های صنفی خبرنگاران باشد. همچنین درخصوص مدارک دال بر اشتغال مستمر باید بیمه تامین اجتماعی افراد خبرنگار ارسال شده باشد و یا بیمه خبرنگاری وزارت ارشاد را داشته باشد و اگر بیمه آنها خبرنگاری نباشد باید 10 آثار سه ماه پایانی سال 96 را ارسال کنند.

پیرحسینلو اضافه کرد: افراد باید مدارک خود را به دفاتر خدمات الکترونیک تحویل دهند.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم کسانی که خبرنگار باشند و مدارک مورد نیاز را ارائه دهند، حتی الامکان طرح ترافیک دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال به رسانه‌ها سهمیه تخصیص نمی‌دهیم گفت: افرادی که خبرنگار بودنشان تایید شود آرم دریافت می‌کنند البته شورا برای توزیع آرم سقف محدودی برای شهرداری در نظر گرفته است.

به گفته پیرحسینلو 3 درصد آرم طرح ترافیک به افراد خاص تعلق گرفته که خبرنگاران هم در  این قسمت دیده شده‌اند و تلاش می‌کنیم بیشترین رقم این 3 درصد را به خبرنگاران دهیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر