کد خبر: 42001
A

گم شدن مرد جوان در باتلاقهای کویر کاشان/ دو زن همراه او نجات یافتند

:جست و جو برای یافتن سومین گمشده در کویر نمک مرنجاب با گذشت هفت روز در حالی همچنان ادامه دارد که کشف لنگه کفش سوخته مرد جوان، تیم تحقیق را در برابر معمایی پیچیده قرار داده است.

گم شدن مرد جوان در باتلاقهای کویر کاشان/ دو زن همراه او نجات یافتند

دیده بان ایران: یکشنبه۱۲ فروردین، دو زن و یک مرد راهی کویر مرنجاب در حاشیه منطقه آران و بیدگل شدند؛ سفری که سرنوشت ناخوشایندی را برایشان داشت. آنها در کویر به پیش می‌رفتند که ناگهان خودروشان داخل باتلاقی گیر کرد.

راننده جوان هر چه برای خلاصی تلاش می‌کرد بیشتر داخل نمکزار فرو می‌رفت و چاره‌ای جز ترک خودرو نبود. فکری که به ذهن هر سه آنها رسید این بود که دو دسته شوند و برای یافتن راه نجات تلاش کنند. اما تنها دو زن جوان موفق شدند پس از طی مسیر 25 کیلومتری به جاده برسد و توسط رانندگان کامیون معدن نمک نجات یافتند. هر دو به‌خاطر ضعف جسمانی تحت درمان قرار گرفتند ولی از مرد جوان با گذشت هفت روز هیچ اثری به‌دست نیامده است.

جست و جوی هوایی و زمینی

درخشان، مدیر کنترل هماهنگی عملیات گفت: از دوشنبه بعد از ظهر عملیات جست و جو از سمت قم و کاشان شروع شد. بعد از یک روز عملیات جست و جو به صورت هوایی و زمینی، خودروی آنها که در باتلاق گیر کرده بود، پیدا شد. جست و جو برای یافتن مرد جوان ادامه یافت و سرانجام امدادگران یک لنگه کفش مرد جوان را که معلوم بود آتش زده شده است پیدا کردند. کفش سوخته چند کیلومتر با خودرو فاصله داشت و به نظر می‌رسید که مرد جوان آن را آتش زده تا رد و اثری از خود به جا بگذارد.

پیاده روی 25 کیلومتری

آرش حاج جعفری، رئیس کمیته دودیفرانسیل(خودروهای آفرود) تهران  که از نخستین ساعات جست و جو در محل حضور داشت به «ایران» گفت: به محض اطلاع از ناپدید شدن مرد جوان در کویر مرنجاب آران و بیدگل با هماهنگی‌های صورت گرفته با هلال احمر وارد عمل شدیم. ابتدا هیچ شکایتی درخصوص ناپدید شدن مرد جوان نبود و تنها دو زن جوانی که توانسته بودند خودشان را به جاده برسانند اعلام کردند که فرد دیگری با آنها بوده است.

با اعلام این خبر بود که سه سورتی پرواز با پهپاد برای اسکن منطقه صورت گرفت. همچنین نیروهای سپاه ، ارتش و هلال احمر، چندین کوهنورد، آفرود سواران، کوآت کوپتر و افرادی با پاراموتور به صورت هوایی برای یافتن مرد جوان وارد عمل شدند. جست و جوها ادامه یافت تا اینکه خودرو آنها را که در باتلاق گیر کرده بود، پیدا کردیم. از محل رها کردن باتلاق تا جاده‌ای که دو زن جوان خودشان را به آنجا رسانده بــــــــــــــــــودند 25 کیلومتر راه بود و آنها این مسافت زیاد را با پای پیاده طی کرده بودند.

کشف لنگه کفش سوخته

او ادامه داد: در مسیر،لنگه کفش آتش زده مرد جوان را پیدا کردیم. از آنجایی که مرد جوان کفش به پا نداشته است در چنین شرایطی شخص نمی‌تواند روی کریستال‌های نمک بیش از 2 تا 3 کیلومتر با پای پیاده راه رود. از طرفی بدون شک مرد جوان نمی‌توانسته در باتلاق هم افتاده باشد چرا که عمق باتلاق‌ها در نهایت تا زیر زانو است و کسی نمی‌تواند داخل آن بیفتد. ردپاهایی نیز در اطراف کفش دیده شده بود اما ردپاها ناپدید شده بودند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر