کد خبر: 42033
A

بررسی نرخ کرایه تاکسی در شهرداری/ عدم ارائه پیشنهاد افزایش نرخ بلیت اتوبوس به شورای شهر

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران باتاکید بر اینکه تا کنون برای افزایش نرخ بلیت اتوبوس پیشنهادی از سوی شهرداری تهران به شورای شهر ارائه نشده است، افزود: بررسی کارشناسی نرخ تاکسی در شهرداری تهران در حال انجام است و به محض تکمیل پیشنهاد جدید به کمیسیون حمل و نقل شورا ارائه خواهد شد.

بررسی نرخ کرایه تاکسی در شهرداری/ عدم ارائه پیشنهاد افزایش نرخ بلیت اتوبوس به شورای شهر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد علیخانی درباره ارائه پیشنهاد افزایش نرخ کرایه تاکسی اتوبوس از سوی شهرداری تهران به کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای نرخ کرایه تاکسی برنامه‌هایی در دست بررسی است چرا که نرخی که در حال حاضر برای تاکسی‌ها وجود دارد در تمام سطح شهر تهران یک نواخت است. این در حالی است که باید از نظر کارشناسی تفاوت‌هایی میان نرخ تاکسی در نقاط مختلف شهر تهران وجود داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه نرخ‌های تعیین شده تا کنون کارشناسی نبود، به درستی در تهران اجرا نشده است و تنها در برخی مناطق جنوب شهر مطابق نرخ مصوب عمل می‌شده لذا مصوبه ای که اجرا نشود وهن شورا و سیستم قلمداد می‌شود. لذا باید تعیین نرخ‌ها به شکلی تصویب شود که قابلیت اجرا داشته باشد. بر همین اساس روش‌های جدیدی به صورت پیشنهاد در حال بررسی است که در صورت تکمیلی قطعا به کمیسیون ارجاع خواهد شد.

علیخانی ادامه داد: ما پیش از این از سازمان تاکسیرانی خواسته بودیم که بررسی دقیقی بر روی تعیین نرخ‌ها در تمام نقاط سطح شهر تهران انجام بدهند. احتمالا تکمیل این بررسی‌ها به زودی محقق خواهد شد و پیشنهاد شهرداری تهران به کمیسیون حمل و نقل ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: باید نرخ‌های مصوب توجیه داشته باشند. بی تردید صرف تعیین یک نرخ بدون کارشناسی موجب می شود که در عمل نوع دیگری رفتار شود. به شکلی که درحال حاضر نرخ‌های مصوب مورد پذیرش نیستند. به طور مثال بر روی برچسب‌ها یک نرخ درج شده اما حتی مسافری که سوار تاکسی می شود بدون توجه به این برچسب نرخ‌گذاری قیمت دیگری پرداخت می‌کند. به این ترتیب باید نرخ‌گذاری‌ها با توجیه منطقی انجام شود تا در اجرا با مشکلی مواجه نشویم.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص افزایش نرخ اتوبوس نیز گفت: تا کنون برای نرخ بلیت اتوبوس پیشنهادی از سمت شهرداری تهران به شورا ارائه نشده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر