کد خبر: 42112
A

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حوادث بازار ارز: مفسدان فی الارض اقتصادی محاکمه و اعدام شوند

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت:در این شرایط باید با قاطعیت با این مفسدان اقتصادی برخورد کرد. بدون قاطعیت در این شرایط خاص مشکلی حل نمی شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حوادث بازار ارز: مفسدان فی الارض اقتصادی محاکمه و اعدام شوند

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از شفقنا این مرجع تقلید در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: نبی مکرم اسلام می فرماید:« خداوند به مقتضای حکمت و فضل خود، آرامش و شادی در یقین و رضا قرار داده است و غم درونی و حزن را در شک و نارضایتی.»

او اضافه کرد: یکی از مهمترین مسائل زندگی ما آرامش است؛ امروزه ثابت شده اکثر بیماری ها بر اثر استرس ها و فشار روحی است و این مساله مورد اتفاق پزشکان است.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: انسانی که به ذات پاک پروردگار یقین دارد، از آرامش برخوردار است اما کسی که ایمان به خدا ندارد و خود را در برابر حوادث زندگی تنها می بیند و با بدبینی به حوادث می نگرد، همواره در اضطراب و استرس به سر می برد.

او خاطرنشان کرد: طوفانهایی در زندگی فردی و اجتماعی پیدا می شود که روح انسان را متلاطم می کند، تنها چیزی که به روح انسان در برابر این تلاطم آرامش می دهد، یقین و رضا است.

این مرجع تقلید ابراز داشت: یکی از دانشمندان می گوید: انسان برای سالم ماندن باید معتقد به مذهبی قوی باشد لذا عقیده به خدا نه تنها برای زندگی جاودانه و زندگی آخرت بلکه برای آرامش دنیوی هم موردنیاز است.

او همچنین به نوسانات بازار ارز اشاره کرد و گفت: حوادثی که در این چندروز در مورد مساله ارز و مسائل اقتصادی واقع شد و به صورت غیرمنتظره هرساعت تغییر و ترقی یافت نشان داد توطئه جدیدی در راه است. نمی شود حسب مسائل جهانی، نرخ ارز مملکت تغییر یابد.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: منافقین داخلی و استکبار جهانی و ایادی آنان دست به دست هم دادند کشور را آشوب و اقتصاد مملکت را فلج کنند. در این شرایط باید با قاطعیت با این مفسدان اقتصادی برخورد کرد. بدون قاطعیت در این شرایط خاص مشکلی حل نمی شود. اگر پیشدستی نکنیم بعدا هزینه های زیادی باید پرداخت کنیم.

او به چهار نکته در این خصوص اشاره و عنوان کرد:  اولا کسانی که سعی دارند از این طریق کشور را به آشوب بکشانند به عنوان مفسد فی الارض محاکمه و با رعایت موازین اسلامی اعدام کنند تا بقیه حساب خود را بدانند و بفهمند مساله جدی است البته باید دادگاه ویژه ای تشکیل و به سرعت به حساب آنها برسند نه مانند داستان مفسدین اقتصادی که برای نهایی کردن حکم یکی از آنها چندسال طول می کشد بلکه در این شرایط باید با قاطعیت رفتار کرد.

این مرجع تقلید ادامه داد: ثانیا فروختن ارز به افراد عادی که پول خود را از بانکها بیرون کشیده و دلار می خرند و ذخیره می کنند چه معنی دارد؟ ارز را باید به کسانی فروخت که کار اقتصادی می کنند، واردات و صادرات دارند و می خواهند از ارز برای کار اقتصادی استفاده کنند.

او بر لزوم تقویت دولت در شرایط کنونی تاکید کرد و اظهار داشت: در عین حال دولت هم باید اشتباهات خود را بپذیرد. نکته سوم اینکه دولت باید ضرب الاجلی برای تیم اقتصادی خود تعیین کرده تا به اصلاح اشتباهات خود بپردازند، اگر اشتباهات خود را اصلاح کردند که بر سر کار بمانند اما چنانچه اشتباهات خود را اصلاح نکردند، عذر آنها را بخواهد و تیم دیگری که قوی تر، آگاهی بیشتر و قاطعیت بهتر دارند به جای آنها قرار دهد.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: یقین دارم اگر نسبت به همین نرخی که تعیین کردند، قاطعیت به خرج دهند، همه چیز در کنترل خواهد آمد. بدانید امروز بازی دلار مطرح است، فردا بازی برجام عنوان می شود. اگر این قاطعیت نباشد، ما مشکل برای اداره کشور خواهیم داشت.

او به نکته چهارم اشاره کرد و گفت: وقتی رهبر انقلاب امسال را سال حمایت از اجناس داخلی اعلام می کنند قناعت نکنند به اینکه در ادارات جنس داخلی خریداری می کنیم بلکه باید با قاطعیت جلوی ورود اجناس خارجی مشابه گرفته شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر