کد خبر: 42143
A
فرمانده یگان سازمان محیط زیست:

۱۸۰۰ جلیقه ضدگلوله ساخت ایران در میان محیط‌بانان توزیع شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر که ۱۸۰۰ جلیقه ضد گلوله در میان محیط‌بانان سراسر کشور توزیع شد، گفت: از فردا صبح هیچ محیط‌بانی بدون جلیقه ضدگلوله به گشت زنی در مناطق نمی رود.

۱۸۰۰ جلیقه ضدگلوله ساخت ایران در میان محیط‌بانان توزیع شد

دیده بان ایران : سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو یی، از توزیع جلیقه ضدگلوله در میان محیط‌بانان خبر داد و گفت: این اتفاق برای نخستین بار در کشور رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه طی دو روز گذشته با دعوت از مدیران استانی 1800جلیقه ضدگلوله و 3هزار و 400 جفت آرنج بند و زانوبند به استان‌ها تحویل داده شده است،‌ اعلام کرد: از فردا صبح هیچ محیط بانی بدون جلیقه ضدگلوله به ماموریت نخواهد رفت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ادامه داد: این جلیقه‌ها به محیط بانان شیفت به صورت چرخشی تحویل داده می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا با توزیع جلیقه و تجهیزات نظامی محیط‌بانان حالت نظامی‌ پیدا نمی کنند، گفت: بنا نبود که محیط بانان از نظامی‌گری خارج شوند ما تا به حال 120 شهید و 150 جانباز داشته‌ایم و باید در راستای پاسداری از جان محیط‌بانان در مقابل شکارچیان اقدام می‌کردیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر 5 هزار قبضه سلاح شکاری و جنگی از متخلفین کشف شده است. در این شرایط نمی‌توان محیط‌بان را بدون تجهیزات نظامی به مناطق فرستاد.

وی اظهار داشت: ما به دنبال دریافت کلاه ضد گلوله هم هستیم چون باعث حفظ جان محیط‌بان در مقابل شکارچیان و متخلفان می‌شود که تا بن دندان مجهز بوده و حتی از سلاح جنگی استفاده می‌کنند.

به گفته محبت‌خانی جلیقه‌های ضدگلوله تحویل داده شده به محیط‌بانان بنابر منویات مقام معظم رهبری از تولیدات داخلی کشور بوده و توسط متخصصین ایرانی طراحی شده است.

وی در ادامه گفت: تجهیزات تولید شده در اسفند ماه از سوی کارشناسان سازمان محیط زیست بررسی شده و در تست‌های به عمل آمده متوجه شدیم این جلیقه‌ها از کیفیت بالای برخوردارند و به همین دلیل اجازه تولید انبوه داده شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: وزن این جلیقه‌ها نسبت به جلیقه‌های دیگر نیروهای نظامی پایین‌تر است چرا که شرایط فعالیت محیط‌بانان با دیگر نیروها متفاوت است.

محبت‌خانی با بیان اینکه در عرصه‌های فرهنگی و ایجابی هم به موازات حفاظت اقدام شده است، گفت: اگر روزی شرایط مناسب این باشد که محیط‌بان فاقد سلاح و تنها با کار ایجابی بتواند در مقابل متخلفین قرار بگیرد، مطمئنا دیگر از سلاح استفاده نخواهیم کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر