کد خبر: 42347
A

عضو شورای شهر: گزینه‌های شهرداری تهران به لیست دوره قبل نزدیک است/ اعضای کابینه دولت جزو گزینه‌های شهرداری نیستند

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران در مورد گزینه‌های احتمالی شهرداری تهران،‌گفت: «به احتمال زیاد گزینه‌هایی که مطرح می‌شوند به گزینه‌هایی که در دور قبلی منتهی به انتخاب آقای نجفی شد بسیار نزدیک باشد، البته فکر نمی‌کنم افرادی که در آن فهرست بودند و الآن به کابینه پیوسته‌اند مجدداً مطرح شوند. افرادی مانند آقای شریعتمداری و حجتی در حاضر مسئولیت‌هایی دارند و من فکر نمی‌کنم، به عنوان گزینه مطرح شوند.»

عضو شورای شهر: گزینه‌های شهرداری تهران به لیست دوره قبل نزدیک است/ اعضای کابینه دولت جزو گزینه‌های شهرداری نیستند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ با فروکش کردن هیاهوی استعفای نجفی از شهرداری تهران، حالا نوبت به داغ شدن گمانه‌زنی درباره گزینه‌های احتمالی شهرداری تهران رسیده است. حتی یک فهرست هفت نفره هم منتشر شده که در آن اسم‌هایی مثل محسن هاشمی،‌ محمدعلی افشانی، محمود حجتی،‌شهیندخت مولاوردی و... دیده می‌شود.

 

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره صحت گمانه‌زنی‌های اخیر گفت: «ما در جلساتی که تا کنون داشته‌ایم بیشتر روی شاخص‌ها و فرآیندها حرف زده‌ایم و هنوز کسی گزینه‌ای را مطرح نکرده است. فرآیند هم قرار شد به این صورت باشد که در جلسه روز یکشنبه، هرکدام از اعضا یک فهرست 5 نفره پیشنهاد بدهند. مجموع این افراد در یک لیست جمع شوند، مانند دفعه قبل که یک فهرست 23 نفره به دست آمد. بعد از این به دست آمدن این فهرست، اعضای شورای شهر به هفت نفر رأی می‌دهند. در نهایت از درون این لیست هفت نفره شهردار تهران انتخاب می‌شود.»

 

حق‌شناس در مورد اینکه گمانه‌زنی‌های که تا کنون مطرح شده، تا چه حد به واقعیت نزدیک است،‌ گفت: «ما نباید با گمانه‌زنی به انتخاب نماینده‌ها جهت بدهیم. در حال حاضر هر حرفی مطرح شود در حد حدس و گمان افراد بیرون شورا است چون در درون شورا بنابر این گذاشته شده که تا پیش از جلسه رسمی انتخاب گزینه‌ها، از اعلام نظر در این مورد خودداری شود.»

 

او ادامه داد: «تنها می‌توان این‌طور گفت که به احتمال زیاد گزینه‌هایی که مطرح می‌شوند به فهرستی که در دور قبلی منتهی به انتخاب آقای نجفی شد بسیار نزدیک خواهد بود، البته فکر نمی‌کنم افرادی که در آن فهرست بودند و الآن به کابینه پیوسته‌اند مجدداً مطرح شوند. افرادی مانند آقای شریعتمداری و حجتی در حاضر مسئولیت‌هایی دارند و من فکر نمی‌کنم، به عنوان گزینه مطرح شوند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر