کد خبر: 42446
A
زهرا صدراعظم نوری در گفت و گو با دیده بان ایران؛

روند انتخاب شهردار در شورا مطابق انتخاب قبلی شهردار تهران است/ مطرح شدن نام عارف تنها در حد گمانه زنی است/ خروج هاشمی از شورا صحت ندارد

رئیس کمیسیون سلامت شورای پنجم شهر دررابطه با گزینه های احتمالی شهردار تهران تصریح کرد: تاکنون گزینه ای از جانب شورا مطرح نشده است. همانگونه که عرض کردم قرار است از یکشنبه آتی در خصوص این موارد شورا تصمیم گیری نمایند

روند انتخاب شهردار در شورا مطابق انتخاب قبلی شهردار تهران است/ مطرح شدن نام عارف تنها در حد گمانه زنی است/ خروج هاشمی از شورا صحت ندارد
دیده بان ایران : انتخاب شهردار پس از استعفای نجفی موضوع مهم ترین دستور کار شورای پنجم در اردیبهشت ماه امسال است.اعضای شورای شهر وعده داده اند تا پایان اردیبهشت شهردار تهران را برگزینند. 

 

زهرا صدر اعظم نوری، رئیس  کمیسیون سلامت و خدمات شورای پنجم شهر تهران، باتوجه به اظهارات متفاوت اعضای شورای شهر، در رابطه با نحوه انتخاب شهردار تهران به خبرنگار دیده بان ایران گفت: در انتخاب شهردار تهران در شروع کار شورای پنجم، شورا با شاخص هایی را در نظر گرفت و فرآیندی را ترسیم کرد که به توافق همه اعضای شورا رسید و در نهایت شهردار تهران با توجه به توافقات کلیه اعضا انتخاب شد اما در این مرحله که شورا باید مجددا شهردار انتخاب کند، همان فرآیند و شاخص ها مورد بازنگری قرار گرفته شده است و همان روش مبنایی جهت انتخاب شهردار جدید تهران است.

 

وی افزود: بر اساس این فرآیند مقرر شد که هر عضو شورا 5 گزینه مد نظر خودشان را معرفی نمایند واز بین  تمام گزینه هایی که توسط اعضا مطرح می شوند، 7 نفر(که بالاترین رای را دریافت کرده اند) انتخاب شده ودر نهایت به تشریح برنامه ها و رزومه های خود برای شورا بپردازند که نهایتا" یک نفر به عنوان شهردار تهران با توجه به نظرات و آرای اعضا انتخاب خواهد شد. 
نوری خاطرنشان کرد: این مکانیزم انتخاب شهردار تهران است که از روز یکشنبه 2 اردیبهشت آغاز می شود.
 
عضو شورای شهر پنجم تهران در خصوص گمانه زنی های اخیر مبنی بر مطرح شدن "محمد رضا عارف" به عنوان یکی از گزینه های شهردار بیان کرد: بنده معتقدم این حرف تنها می تواند در قالب یک گمانه زنی باشد. آقای عارف دارای شخصیتی بزرگ است و از جایگاه ویژه ای برخوردار است. لازم به ذکر است که ما نباید افراد مهم درون نظام و حکومت را به وسیله این قبیل گمانه زنی ها دست به تخریب چهره های اصلاح طلب زده و یا از جایگاه اجتماعی آن ها بکاهیم. شخص آقای عارف نیز این موضوع را مطرح نکرده اند.
 
نوری در رابطه با اظهارات شهربانو امانی مبنی بر شکایت کردن از دادستان تهران به دلیل دخالت در امور شورا گفت: اعضا از هیات رئیسه شورا درخواست داشتند که با ارسال نامه ای به دادستان تهران از او خواستار عدم دخالت در امور شورا و و همچنین استقلال داشتن قوا باشند. چرا که شورا اختیار انتخاب افراد و همچنین استیضاح آنان را دارد و بسیاری از کارها را دارد و هیچ مقام دیگری نمی تواند شورا را تحت فشار قرار دهد. 

 

 این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره خروج آقای هاشمی از شورای پنجم خاطرنشان کرد: اعضای شورا در پروسه اول کاری خود مصوب و متعهد شدند که برای حفظ انسجام و یکپارچگی شورای پنجم هیچ یک از اعضا از شورا خارج نشوند. 
 
وی ادامه داد: بنده معتقدم خروج یک نفر از اعضا زمینه را برای خروج افراد دیگر مهیا می کند و این مسئله به شدت شورا را دچار آسیب دیدگی و به وجود آمدن مشکلات متعدد برای آن است. 
 
رئیس کمیسیون سلامت شورای پنجم شهر دررابطه با گزینه های احتمالی شهردار تهران تصریح کرد: تاکنون گزینه ای از جانب شورا مطرح نشده است. همانگونه که عرض کردم قرار است از یکشنبه آتی در خصوص این موارد شورا تصمیم گیری نمایند. 

 

نوری در پایان در مورد ویژگی های شهردار جدید با توجه به تجربه تلخ استعفای نجفی اضافه کرد: آقای نجفی در 7 ماه کاری خود عملکرد نسبتا خوبی را از خود بر جای گذاشت. شهردار بعدی نیز باید در مدت 4 ساله خود بماند و استعفا ندهد از طرفی باید مسیر شفاف سازی و توقف رانت خواری را ادامه دهد و در نهایت هرآنچه که تخلف  و حقوق مردم را تضعیف می کند مبارزه کند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر