کد خبر: 42527
A

توضیحات روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی درباره گزارش دیده بان ایران

توضیحات روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی در خصوص نشر یک خبر از سوی پایگاه خبری دیدبان ایران مبنی بر تخلفات کمیته امداد خراسان شمالی +پاسخ دیده بان ایران به توضیحات

 توضیحات روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی درباره گزارش دیده بان ایران
 
دیده بان ایران: به دنبال انتشار گزارشی در پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران مبنی بر بروز تخلف در کمیته امداد امام خمینی (ره) در خراسان شمالی (متن گزارش اینجا  ) روابط عمومی این نهاد توضیحاتی را این پایگاه خبری ارسال کرد: 
 
متن توضیحات به همراه پاسخ دیده بان ایران در ذیل آمده است 
 
 توضیحات روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی در خصوص نشر یک خبر از سوی پایگاه خبری  دیدبان ایران   مبنی بر تخلفات  کمیته امداد خراسان شمالی  
 
 
 توضیحات ذیل برای تنویر افکار عمومی به سمع ونظر خوانندگان عزیز می رسد. 
 
  1 - طبق اسناد راهبردی کمیته امداد و براساس ماده  2 اساسنامه این نهاد،توانمند سازی وشکوفایی محرومان بر عهده کمیته امداد است و طبق این اسناد این نهاد سالیانه با اجرای طرح های  اشتغال و ارائه تسهیلات قرض الحسنه در حوزه کمک به  ساخت مسکن، درمان،تحصیل،ازدواج،اشتغال اقدام به توانمند سازی خانوارهای محروم این استان نموده و توانسته  با استفاده  درست از  ظرفیت‌ها و منابع موجود، زمینه‌ توسعه اشتغال ، ارتقاء وضعیت اقتصادی و درنهایت استقلال اقتصادی نیازمندان را باهدف کاهش فقر در استان ایجاد کند . به طوری که از سال 90 تا کنون 18 هزار خانوار این استان به خودکفایی رسیده و از حمایت این نهاد خارج شده اند وهمچنین  اعتبارات اشتغال این نهاد در سال گذشته 140 درصد رشد داشت و بیش از 2400 طرح اشتغال پایدار برای مددجویان ایجاد شده که تمامی آن نشان از اعتماد دولت ومردم به این نهاد است. 
2- علاوه بر این کمیته امداد خراسان شمالی با اصل برنامه محوری و جلب اعتماد عمومی در فضای اتحاد، همدلی، آرامش و دوستی توانسته این نهاد را به عنوان یک محل برای خدمتگزاری به محرومان به مردم معرفی کند به طوری که این اقدام  باعث افزایش درآمد های مردمی و درنتیجه توانمند سازی محرومان شده است به طوری که سال گذشته با درآمد 50 میلیارد تومانی کمک مردمی  بسیاری از حوزه های نیاز محرومان مرتفع شده است. 
 
3-  خوشبختانه تمامی فعالیت های کمیته امداد زیر نظر سازمان های نظارتی همچون دیوان محاسبات وسازمان مفید راهبر انجام می شود به طوری که کوچکترین  تخلفی از نظر این موسسات  پنهان نمی ماند. 
 
قابل ذکر است تاییدیه سنوات گذشته  وهمچنین ۹ ماهه سال ۹۶ از طریق دیوان محاسبات نیز اخذ گردید.
 
شایان ذکر است که به تازگی تمامی فعالیت های این نهاد توسط بازرسین محترم سازمان بازرسی مورد بررسی قرار گرفته که الحمدالله هیچ گونه مورد خاص و سوء جریانی مشاهده نگردیده که خود مهری بر صحت وسلامت کاری این نهاد مقدس می باشد.
    
4- در این خبر  اطلاعاتی مبنی بر تخلفات با چند سند به ظاهر دارای تخلف ارائه شده است که  برای روشن شدن موضوعات مطروحه، چند مطلب  ارائه می شود. 
 
مطلب اول این خبر: درباره ارائه دستور مدیرکل در پرداخت اقساط معوق یکی از کارمندان  قراردادی این اداره کل است که با توجه به اتمام قرار دارد، فرد نامبرده هیچ گونه ارتباطی با این نهاد ندارد و با توجه به اینکه یکی از سرفصل های  خدماتی کمیته امداد ارائه کمک بلاعوض  به صورت موردی به افراد نیازمند است لذا  این نهاد پس  از مراجعه افراد نیازمند ضمن بررسی احراز استحقاق، این کمک ها در قالب نیازمندی های موردی به افراد ارائه می دهد. به این ترتیب فرد مذکور نیز به دلیل پاره ای از مشکلات مالی وشرایط نامناسب  از این خدمت  موردی کمیته امداد بهره مند شده است. 
 
مطلب دوم درخصوص قرار داد منعقد با پککو :  طبق اسنامه کمیته امداد ماده شش بند 11یکی از فعالیت های مهم کمیته امداد ارتباط با موسسات وجذب کمک های مردمی؛ و همچنین ماده هفت در خصوص محل در آمد های کمیته امداد که  هدایا و کمک‌های مردمی، مؤسسات، سازمان‌ها و نهادهای داخل و خارج از کشور برای کمک به نیازمندان است  این موضوع روشن است که استفاده از یک درصد هدیه این شرکت برای رفع نیاز محرومان قانونی است ودر عین حال در هیچ بندی از این قرار داد به این مطلب  اشاره نشده است که یک درصد از کل مبلغ قرار داد خاصه باید برای کودکان زیر شش سال هزینه شود به این ترتیب یک درصد این قرار داد طبق اسناد موجود به عنوان در آمد های کمیته امداد  برای نیازمندان  استان هزینه شده است. 
 
لازم به ذکر است که یک درصد 7 میلیارد تومان 70 میلیون تومان است که به اشتباه 700 میلیون تومان در گزارش خبرگزاری مذکور درج شده است. 
 
 
مطلب سوم :درخصوص هزینه کرد 14 میلیون تومانی در منزل خصوصی مدیرکل:  قابل ذکر است این نهاد دارای یک مهمانسرای دو طبقه است که طبق زیرین  در اختیار مدیران کل این نهاد در طول خدمت قرار دارد و تمام این ساختمان جزو اموال غیر منقول  کمیته امداد خراسان شمالی محاسبه می شود که هزینه نگهداری آن برعهده امداد است وتمامی هزینه ذکر شده برای رفاه حال زائران ومهمانان این نهاد در جهت  نوسازی ساختمان مهمانسرای مذکور در قالب رنگ آمیزی- سیستم گرمایشی وسرمایشی  و غیره هزینه شده است.

 

قبلا از حسن اعتماد مردم خوب وشریف استان خراسان شمالی که نسبت به کمیته امداد این استان نهایت لطف را دارند سپاسگذاریم.

 

جوابیه دیده بان ایران در پاسخ به توضیحات روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره ) 
 
 
سلام در پاسخ به جوابیه مدیر کل محترم کمیته امداد خراسان شمالی به استحضار خوانندگان محترم می رساند اولا عملکردقابل قبول  کمیته امداد امام خمینی  بر کسی پوشیده نیست  وخدمات برخی ازمدیران مومن وتلاشگر کمیته  امداد برای یاری رساندن به محرومین ومددجویان تحت پوشش، ستودنی وجای تقدیردارد  ولی بحث اینجاست که چرا در چنین نهادی که باید یاری گر محرومین باشد چنین تخلفاتی صورت می پذیرد و ایا مدیر کل محترم برای دیگر پرسنل خود و یا محرومین چنین لطفی می نمایند ؟ مگر نه اینکه چون معاون اداری و مالی خود به عنوان ضامن  ذینفع بوده وبادست خط خود از قول کارمند قرادادی اخراجی تقا ضا نوشته و بدون درج امضا کارمند مزبور مدیر کل محترم  دستور پرداخت داده اند و وجه به صورت کاملا بلاعوض  به حساب بانک واریز شده است چه قانونی به  ایشان اجازه داده اند تا از بیت المال چنین بذل و بخششی کنند .
 
۲- در خصوص شرکت پککو مبلغ ۷۰ میلیون تومان درج شده است . در نظام جمهوری اسلامی از چنین نهادی که منتصب به امام خمینی (ره) می باشد بیش از اینها انتظار می رود و حتی یک ریال هم نباید حیف و میل شود چه برسد به ۷۰ میلیون تومان که متاسفانه مدیر کل محترم مشخص نکرده اند  که کجا ثبت و ودرچه اموری  هزینه شده است.
 
۳_ در خصوص خانه سازمانی مدیر کل محترم  بر اساس اسناد موجود و بررسی های انجام شده همچنان که در گزارش اولیه مرقوم شد کلیه هزینه ها در منزل ایشان هزینه شده چرا که در مهمانسرا هیچ شومینه ای وجود ندارد .در نهایت مدیر کل محترم هیچ یک از مطالب منتشر شده توسط این خبرگزاری را رد ننمودند و فقط با کلی گویی و انعکاس عملکرد امداد سعی در پوشش  تخلف انجام شده نمودندحال قضاوت با شما خوانندگان عزیزمیباشدقسم حضرت عباس را قبول کنیم یادم خروس را ؟!؟!

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر