کد خبر: 42699
A

عضو شورای شهر: ترمیم یادمان دکتر مصدق مورد پیگیری قرار گیرد

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در تذکری آسیب رسانی به یادمان مصدق در گورستان ابن‌بابویه وی را متذکر و خواستار پیگیری ترمیم آن شد.

عضو شورای شهر: ترمیم یادمان دکتر مصدق مورد پیگیری قرار گیرد

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت نظری  در جریان پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری اظهارداشت:  یادمان محمد مصدق در گورستان ابن‌بابویه  بر اثر عواملی آسیب دیده است باید ترمیم آن مورد پیگیری قرار گیرد.

 

وی افزود: مدتی است در مورد بحث یادمان ارامستان ابن بابویه به نام مرحوم محمد مصدق پیگیری صورت می گیرد ، در خصوص احیا این یادمان و ترمیم آن، این یادمان که در جوار مزار شهدای 30 تیر نصب شده متاسفانه به دلایل مختلف شکسته و دوستان پیگیر بودند تا این یادمان را احیا کنند.

 

عضو کمیسیون فرهنگیو اجتماعی شورا در ادامه تاکید کرد: با این وجود و بر اساس استعلام از اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و اعلام نظر مراجع مبنی بر بلامانع بودن مرمت این اثر تاریخی ، اداره اوقاف علی رغم توافق ضمنی اقدامی در این راستا انجام نداده است ./شورای شهر

 

وی ادامه داد: لذا انتظار می رود در راستای حفظ  آثار ارزشمند این شهرستان ، اداره کل اوقاف زمینه لازم برای تسریع در انجام این اقدام را فراهم کرده و همکاری لازم را انجام دهد .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر