کد خبر: 42707
A

وجود افراد با قرار بازداشت موقت در زندان‌ها نباید بیشتر از حد استاندارد باشد

رئیس سازمان زندان‌ها در دیدار با دادستان کل کشور بر هماهنگی بیشتر مجموعه دادستانی و دادسراهای کشور و سازمان زندان‌ها با هدف کاهش جمعیت کیفری و ارائه خدمات مطلوب قضایی به زندانیان تاکید کرد.

وجود افراد با قرار بازداشت موقت در زندان‌ها نباید بیشتر از حد استاندارد باشد

به گزارش سایت دیده بان ایران، حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در دیدار با رئیس سازمان زندان‌ها و جمعی از مدیران این سازمان با تاکید بر سخت و طاقت فرسا بودن مشاغل مرتبط با زندانبانی، گفت: مجموعه زندان های کشور فعالیت های گسترده ای را در راستای پیگیری حقوق زندانیان انجام می دهند که این یک اقدام شایسته در نظام زندانبانی اسلامی است.

دادستان کل کشور بیان کرد: همه قضات و مدیران دستگاه قضایی باید بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی رئیس قوه قضاییه و منویات مقام معظم رهبری«مدظله االعالی» در جهت کاهش جمعیت کیفری در زندان ها فعالیت نمایند.

در ابتدای این نشست جهانگیر گفت: امروز یکی از مهم ترین دغدغه های سازمان زندان ها به عنوان بخشی از دستگاه قضایی کشور ارائه خدمات بهتر به زندانیان با هدف بازگشت آنان به چرخه زندگی مطلوب در جامعه است.

رئیس سازمان زندان ها اظهار داشت: خوشبختانه همکاری خوبی بین سازمان زندان ها و مجموعه دادستانی و دادسرها در جهت ارائه خدمات قضایی مطلوب به زندانیان وجود دارد که باید از این ظرفیت برای حل مشکلات قضایی آنان بویژه در خصوص افراد بازداشتی که با قرارهای موقت وارد زندان ها می شوند استفاده نماییم.

مشاور رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه وجود افراد با قرار بازداشت موقت در زندان‌ها نباید بیشتر از حد استاندارد باشد گفت: تعیین تکلیف وضعیت این دسته از زندانیان می تواند ضمن کاهش آسیب های زندان، از تراکم جمعیتی در زندان ها نیز جلوگیری نماید.

شایان ذکر است در این دیدار که با حضور معاونین و مدیران سازمان زندان ها و معاون ارزشیابی دادستان کل کشور برگزار شد بر پیگیری حقوق زندانیان از طریق برگزاری جلسات هفتگی نمایندگان سازمان زندان ها و دادستانی تاکید کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر