کد خبر: 42990
A

ملیحه شوهردار نمی دانست دل به مرد 2 زنه داده است!

ملیحه وقتی سرقرار رفت نمی دانست شوهرش در تعقیب او است.

ملیحه شوهردار نمی دانست دل به مرد 2 زنه داده است!

به گزارش دیده بان ایران، ملیحه با دوست مجازی اش که ادعا می کرد عاشقانه دوستش دارد، قرار ملاقات گذاشت اما غافل از آن بود که شوهرش در تعقیبش است؛ موضوع با ورود پلیس لو رفت و ملیحه تازه فهمید دوست مجازی اش، فردی سابقه دار و معتاد است که 2 همسر دارد و ... .

در حکایتی آورده اند: استادی با شاگرد خود از میان جنگلی می گذشت، استاد به شاگرد جوان دستور داد نهال نو رسته و تازه بار آمده ای را از زمین برکند.

جوان دست انداخت و به راحتی آن را از ریشه جدا کرد، پس از چند دقیقه به درخت بزرگی رسیدند که شاخه های فراوان داشت، استاد گفت: این درخت را هم از جای بر کن.

جوان هرچه کوشید نتوانست و استاد گفت: بدان که تخم زشتی ها مثل کینه، حسد و هر گناه دیگر هنگامی که در دل اثر سطحی گذاشت مانند نهال نو رسته است که به راحتی می توانی ریشه آن را از خود برکنی ؛ ولی اگر اجازه بدهی بزرگ و محکم شود، همچون درخت در اعماق جانت ریشه می دواند، پس به سختی و با مشقت فراوان می توانی آن را از خود دور کنی.

امان از آفت گناه که وقتی در اعماق وجود ما رخنه می کند، همه چیز را در نگاه اول عادی جلوه می دهد و بعد هم قبح مسائل بزرگ، پلشتی و زشتی را از بین می برد.

این افراد از سر ناآگاهی و برای فرار  از برخی موقعیت هایی که راه حل مشکلاتش را نمی دانند تصمیم های غلط و اشتباه می گیرند و خدا نکند که در این گیر و دار، فرد سرگشته عفت و حیا را در عمق وجود خود کشته و تصمیم هایی بگیرد که نتیجه آن به ناکجا آباد ختم می شود.

این در واقع همان ضرب المثلی است که می گوید: "یک دیوانه ، سنگی را به ته چاه می اندازد که صد عاقل نمی توانند آن را در بیاورند."

زنی به نام ملیحه که از روز اول زندگی مشترک خود به واسطه اختلاف بر سر دخالت های اطرافیان و لج و لج بازی با خانواده شوهرش نتوانسته بود رابطه ای عاطفی و صمیمی با شوهرش برقرار کند و از پس اختلافاتش بر نمی آمد، دچار شرایط بغرنج و احساس تنهایی عذاب آوری شده بود؛ این فاصله عاطفی و بی توجهی همسرش سبب شد دل به چند دوست خوش کرده و در فضای مجازی خودش را سرگرم کند.

باز هم ماجرای گرگ فرصت طلب در پس پرده این فضاهای خطرناک مجازی تکرار شد و ملیحه تن به رابطه ای مجازی با مرد جوانی داد که ظاهرا به حرف هایش گوش می داد و از او تعریف و تمجید می کرد؛ این رابطه کثیف باعث شد، ملیحه بیشتر از پیش از شوهرش فاصله بگیرد و گاهی با خودش افکار پلیدی را مرور کند. او می گفت: حتی بر این باور بوده که اگر شوهرش بمیرد مشکلاتش حل می شود و یا اگر خودش نباشد راحت خواهد شد و ... .

این افکار غلط می توانست برای او و همسرش عواقب شوم و خطرناکی را در پی داشته باشد و اگر سر ملیحه به سنگ نمی خورد دچار اشتباه های غیر قابل جبران می شد .

یک روز ملیحه با دوست مجازی اش که ادعا می کرد عاشقانه دوستش دارد و به هیچ زنی جز او دل نبسته قرار ملاقات گذاشت، زن جوان و این مرد با خودرو در خیابانی شلوغ دور می زدند و ملیحه غافل از آن بود که شوهرش به حرکات و رفتار او مشکوک شده و در تعقیبش است.

موضوع با ورود پلیس به مسئله لو رفت و ملیحه تازه فهمید دوست مجازی اش، فردی سابقه دار و معتاد  است که 2 همسر دارد و ... .

ملیحه از شرم نمی توانست سرش را بالا بگیرد. زن جوان گریه می کرد و می خواست زندگی اش را حفظ کند. او و همسرش به مرکز مشاوره آرامش پلیس خراسان رضوی معرفی شدند.

با برگزاری دو جلسه، ملیحه و شوهرش به اشتباهات خود پی بردند. زن جوان فهمید مسائلی که از نوع برخورد و رفتارهای همسرش برای او عقده شده، ناشی از ناآگاهی مهارت های ارتباطی، ضعف در مهارت های حل مسئله و تصمیم گیری بوده است البته شوهر ملیحه نیز مهارت های ارتباطی را نمی دانست و مهم تر این که زوج جوان، مهارت تاب آوری در برابر مشکلات و اختلاف های خود را نداشتند.

متاسفانه افرادی مثل ملیحه و شوهرش و مرد گرگ صفتی که به باوری غلط خودشان را زرنگ فرض می کنند، درگیر همین مسائل هستند و هنوز دستشان رو نشده است، خیلی ها هم در معرض آسیب و خطر قرار دارند و مثل ملیحه در لبه پرتگاه سقوط  ایستاده اند و شاید خود نمی دانند چه خطری آنها را تهدید می کند.

ممکن است در مسیر حرکت به سوی اهداف خود به دلیل نا آگاهی یا کمرنگ شدن ایمان و معرفت، در گرداب گناه و آلودگی گرفتار شویم و به نقطه ای برسیم که بسیار خطرناک است. حتی خیلی از افراد می دانند که کارشان اشتباه است و با هر بار تکرار آن تصمیم به توبه می گیرند ولی زهی خیال باطل که نمی دانند توبه بدون شناخت، میسر نمی شود.

شناخت در اینجا واژه ای عمیق و گسترده است که ابعاد بی شماری از جمله مسائل روحی، عاطفی، فردی، اجتماعی و مهارت های اساسی زندگی را شامل می شود، اگر به این قدرت شناخت مجهز نشویم از پس مشکلات بر نمی آییم و آن وقت از خود بیزار و کم کم صفحه دلمان به تیرگی می گراید و از خط درست زندگی منحرف می شویم.

در این شرایط، به دنبال جور کردن بهانه می گردیم تا روی کارهای اشتباه و سهل انگاری ها سرپوش بگذاریم، درحالی که خداوند از رگ گردن به ما نزدیک تر و از خودمان به ما مهربان تر است و هیچ گاه نمی خواهد ما را در بدی ها و رنج و عذاب گرفتار کند .

افرادی که دچار مشکل می شوند و همه ما که در معرض تهدید و خطر از آفت های پیچیده زندگی های امروزی هستیم، خود نمی دانیم چه می کنیم و با ندانم کاری ها به فضاهای مسموم و آلوده وارد می شویم .

در انتخاب دوست و همنشین دقت لازم را نداریم، گاه به دنبال بیکاری و تن پروری هستیم و نمی دانیم که بیکاری مساوی است با بیماری و شاید بخش مهمی از این مشکلات، سرگشتگی ها و غفلت ها ناشی از این است که مطالعه نداریم و به خود فرصت تفکر، تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات زندگی مان را نمی دهیم.
مشکل ملیحه و همسرش از سوی کارشناسان زبده مرکز مشاوره‌ آرامش پلیس خراسان رضوی به صورت کارشناسانه پیگیری شد و آنها دریافتند، نباید اجازه بدهند که دخالت های دیگران این همه برای شان دردسر درست کند./نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر