کد خبر: 43112
A
حجت الاسلام ابوترابی فرد :

فساد در هر مرتبه ای زیبنده نظام اسلامی نیست

امام جمعه موقت تهران بر کاهش فساد در جامعه و دستگاه های وابسته نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: فساد در هر مرتبه ای شایسته و زیبنده نظام اسلامی نیست.

فساد در هر مرتبه ای زیبنده نظام اسلامی نیست

به گزارش  پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران به نقل از  روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران؛ روز گذشته حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در نشست سراسری مدیران بازرسی شهرداری تهران، کاهش نقش انسان در انجام کارها را از عوامل کاهش فساد عنوان کرد و افزود: امروز دولت الکترونیک در انجام کارهای حاکمیتی ورود پیدا کرده و نقش انسان را به حداقل رسانده است که این کاهش نقش انسان یعنی کاهش فساد. پس اگر در این حوزه درست عمل شود، دیگر برای گرفتن یک پروانه نیاز به صرف این همه زمان و هزینه نخواهد بود.

وی شایسته سالاری و تفویض اختیار به افراد عالم و صالح را از دیگر عوامل کاهش فساد مطرح کرد و گفت: امروز شایسته سالاری مورد آسیب قرار گرفته و توصیه و سفارش ها نقش مهمی در انتصابات ایفا می کند. لذا یکی از مهم ترین قدم ها برای مبارزه با فساد ارتقاء شایسته سالاری به معنای واقعی کلمه در کشور است و شما در سازمان بازرسی نیز به این امر مهم همت کنید و انتخاب افراد خبره و با تجربه را مورد توجه قرار دهید.

وی در ادامه افزود: هر چند شاکله و هویت نظام اسلامی مانع آن است که فساد در کشور به یک فساد سیستمی تبدیل گردد اما نگرانی ها از این بابت است که فساد در کشور به شبکه تبدیل نشود. زیرامبارزه جدی با شبکه فساد سخت و دشوار است. بنابراین سازمان بازرسی شهرداری می تواند به جای فساد های موردی با شناسایی شبکه فساد، الهام بخش این امر برای دیگران باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر