کد خبر: 43187
A

محسن هاشمی: در ماههای اخیر دو میلیون قطعه نهال در تهران کاشته شد اما شهروندان احساس سرسبزی و آرامش نمی کنند / نیاز به تحولی جدی در توسعه فضای سبز شهری داریم

رییس شورای شهر تهران گفت: از حددود 54 هزار هکتار فضای سبز تهران 70 درصد آن در حاشیه شهر قرار دارد و30 درصد در داخل بافت شهری است البته حدود 5هزار هکتار باغات تهران که در سالهای اخیر تبدیل به برج ومجتمعهای تجاری شده اند موجب شده که فضای سبز وباغات سنتی در تهران کاهش یابد.

محسن هاشمی: در ماههای اخیر دو میلیون قطعه نهال در تهران کاشته شد اما شهروندان احساس سرسبزی و آرامش نمی کنند / نیاز به تحولی جدی در توسعه فضای سبز شهری داریم
دیده بان ایران: رییس شورای شهر تهران گفت: از حددود 54 هزار هکتار فضای سبز تهران 70 درصد آن در حاشیه شهر قرار دارد و30 درصد در داخل بافت شهری است البته حدود 5هزار هکتار باغات تهران که در سالهای اخیر تبدیل به برج ومجتمعهای تجاری شده اند موجب شده که فضای سبز وباغات سنتی در تهران کاهش یابد.

 

محسن هاشمی در افتتاحیه نمایشگاه گل وگیاه گفت: همزمانی اعیاد شعبانیه وماه اردیبهشت که زیباترین ایام سال است را تبریک می گوییم و این ایام که سبزترین وبهاری ترین لحظات را تجربه می کنیم را باید قدر بدانیم چرا که در تهران از اوایل پاییز تا اواخر زمستان باید هوای آلوده را تحمل کنیم.

 

او افزود: با وجود آنکه سرانه فضای سبز در شهر تهران به عدد مناسب 16 متر مربع رسیده است و در همین ماههای اخیر حدد دو میلیون قطعه نهال در تهران کاشته شده است شهروندان احساس سرسبزی و آرامش نمی کنند.

 

هاشمی ادامه داد: از حددود 54 هزار هکتار فضای سبز تهران 70 درصد آن در حاشیه شهر قرار دارد و30 درصد در داخل بافت شهری است البته حدود 5هزار هکتار باغات تهران که در سالهای اخیر تبدیل به برج ومجتمعهای تجاری شده اند موجب شده که فضای سبز وباغات سنتی در تهران کاهش یابد.

 

رییس شورای شهر تهران افزود: ما نیاز به تحولی جدی در نگهداشت وتوسعه فضای سبز شهری داریم، باید ضوابط جلوگیری از قطع درختان و نابودی باغات بشدت رعایت شود تا شاهد نابودی بیش از این باغات نباشیم و همزمان فضاهای ذخائر شهری را تبدیل به فضای سبز کنیم.

 

او گفت: با توجه به خشکسالی وکمبود آب ، ما نیاز به طرحی برای مدیریت ذخائر آبی و جلوگیری از هدر رفت آب و کاهش سطح چاهها و قنوات هستیم تا بصورت بهینه از آب استفاده کنیم.

 

هاشمی اضافه کرد: همچنین نیازمند طرحی برای تغییر درختان تهران به درختان با فتو سنتز بالاتر بجای درختان با برگهای سوزنی می باشیم

 

رییس شورای شهر تهران گفت: تبدیل تهران به شهر زندگی تنها با اقدامات شهرداری ممکن نیست و باید شهروندان نیز با غرس نهال و تبدیل بخشی از اراضی خود در حیاط خانه به فضای سبز ما را در این مسیر یاری کنند.

 

او افزود: اگر لازم باشد باید طرحی برای آبیاری فضای سبز خصوصی و خانگی تهیه شود تا شهروندان بتوانند در ایجاد فضای سبز بدون استفاده از آب شرب شهری مشارکت کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر