کد خبر: 43212
A

پیش‌بینی بارش شدید در ۱۵ استان برای امروز/ بارش‌ها ادامه‌دار است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز بارش در ۱۵ استان کشور شدید می‌شود، از تداوم بارش‌ها خبر داد.

پیش‌بینی بارش شدید در ۱۵ استان برای امروز/ بارش‌ها ادامه‌دار است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی، طی امروز (۱۶ اردیبهشت) رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، تهران، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و سواحل دریای خزر ادامه دارد.

وی گفت: امروز برای استان‌های واقع در مرکز،‌ شمال شرق و شرق، رگبار، رعد و برق و برخی نقاط باد و گردو خاک پیش بینی می‌شود، شدت بارش امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل،‌ زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، ارتفاعات البرز، قزوین، گیلان، غرب تهران، شمال سمنان و کرمان است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: تا بعد از ظهر فردا بارش در مناطق غربی کشور کاسته می‌شود، تا بعد از ظهر روز آینده تنها در نواحی مرکز و شمال شرق و شرق رگبار باران و رعد و برق و وزش باد ادامه خواهد داشت. همچنین طی امروز و فردا شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

وظیفه گفت: از اواخر وقت فردا ( ۱۷ اردیبهشت) سامانه بارشی دیگری از سمت غرب وارد کشور می‌شود. مجددا از اواخر فردا شب و طی روز سه شنبه برای استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و به تدریج استان‌های واقع در مرکز، ارتفاعات البرز و تهران رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و برای مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت:‌ شدت بارش در روز سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان،‌ ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، ارتفاعات البرز، قزوین و غرب تهران خواهد بود.

وظیفه در مورد شرایط جوی تهران گفت: فردا آسمان تهران کمی ابری در بعد از ظهر نیمه ابری، خواهد بود. همچنین در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی روز آینده ۲۸ و ۱۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان گفت: آب و هوای تهران در روز سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد و در بعضی ساعات رعد و برق پیش بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای هوای تهران در این روز ۲۶ و ۱۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر