کد خبر: 43573
A

بهزیستی کودکان در معرض خطر کودک‌آزاری را شناسایی کند

یک حقوقدان گفت: بهزیستی کودکان در معرض خطر کودک‌آزاری را شناسایی کند

بهزیستی کودکان در معرض خطر کودک‌آزاری را شناسایی کند

به گزارش دیده بان ایران به نقل از ایسنا؛ عباس شیخ‌الاسلامی در همایش آسیب‌شناسی و بررسی راهکارهای پیشگیری از کودک‌آزاری که در تالار شهر برگزارشد، در خصوص راهکار کاهش کودک‌آزاری اظهار کرد: بهزیستی و آموزش و پرورش با همکاری هم کودکان در معرض خطر را شناسایی کنند. به طور مثال در خانواده‌هایی که پدرومادر هر دو معتاد هستند احتمال کودک‌آزاری زیاد است. در این موارد بهزیستی خودش باید مداخله کند و نباید منتظر تماس و گزارش کودک‌آزاری در این خانواده‌ها باشد.

وی مجازات مجرمان و افزایش شدت مجازات را در برخورد با کودک‌آزاری کافی ندانست و ادامه داد: در موضوع مواد مخدر این همه  اعدام و برخورد شدید کردیم اما جواب نداد و روز به روز اعتیاد در حال افزایش است. دادگستری نیروی مهمی است اما اگر همه ما امید به دادگستری و بهزیستی داشته باشیم و آموزش، خانواده‌ها و... مغفول بماند ما به نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

مشاور حقوقی شهردار مشهد تصریح کرد: فعالیت‌هایی که  خانم علیایی‌زند در موسسه پیشگیری از آزار جنسی کودکان و نوجوانان در تهران انجام می‌دهند از 10 مورد قانون‌گذاری در کشور موثرتر است اما دیده نمی‌شود. قوانین عناوینی هستند که ما را فریب می‌دهند. تصور می‌کنیم مشکل حل می‌شود اما قانون به‌تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند.

شیخ‌الاسلامی خاطر نشان کرد: در کشورهای خارج به بچه‌ها آموزش می‌دهند که حتی پدر آنها حق ندارد به بدنشان دست بزند. این موارد در کشور ما مغفول مانده و ما در جلسات فقط از قانون حرف می‌زنیم. رسانه‌ها واقعا ضعیف عمل می‌کنند. هیچ آموزشی نمی‌دهند صورت مسئله را پاک کرده‌اند و حتی خانواده های تحصیل کرده اطلاع ندارند در چنین مواردی چه گونه با فرزندان برخورد کنند.

وی با بیان اینکه «کودک‌آزاری را باید در یک مجموعه کلی نگاه کنیم، افزود: دو قتل اخیری که در مشهد اتفاق افتاد مساله بزرگی بود، شهر را درگیر کرد و لازم بود شورای شهر به این موضوع ورود پیدا کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر