کد خبر: 44264
A

دانشجویان متحصن دانشگاه آزاد تهران: نمی‌خواهیم به سوهانک برویم

دانشجویان دانشگاه هنر و معماری تهران مرکز در لابی اصلی ساختمان این دانشگاه تحصن کرده‌اند و نسبت به انتقال دانشگاهشان به جایی بسیار دورتر از مرکز شهر اعتراض می‌کنند.

دانشجویان متحصن دانشگاه آزاد تهران: نمی‌خواهیم به سوهانک برویم
به گزارش دیده بان ایران؛ ساختمان پر ابهتی که کمیته امداد امام خمینی در سوهانک ساخت، تا مدت‌ها محل انتقادات مختلف به این نهاد بود تا اینکه با انتخاب پرویز فتاح به ریاست کمیته امداد خبر رسید که دانشگاه آزاد ساختمان جنجالی را خریده است. گفته شد که این ساختمان به مبلغ هزار میلیارد تومان به دانشگاه آزاد واگذار شده است. این اتفاق در حالی افتاد که پیش از این مسئولان دانشگاه آزاد خبر از تمایل به واگذاری املاک این دانشگاه به دلیل کاهش دانشجو و خالی ماندن بسیاری از واحدها می‌دادند. گذشته از این به نظر می‌رسد، نام ساختمان عظیم سوهانک با جنجال گره خورده است چون طی چند روز گذشته که خبر تجمیع برخی دانشکده‌های دانشگاه آزاد تهران مرکز در ساختمان سوهانک شنیده می‌شود، دانشجویان این دانشکده‌ها دست به اعتراض و تحصن زده‌اند. همین حالا هم دانشجویان دانشگاه هنر و معماری تهران مرکز در لابی اصلی ساختمان این دانشگاه تحصن کرده‌اند و نسبت به انتقال دانشگاهشان به جایی بسیار دورتر از مرکز شهر اعتراض می‌کنند. شیدا یکی از دانشجویان در همین رابطه می‌گوید: «ما با علم به اینکه دانشکده‌مان در خیابان ولیعصر و مرکز شهر است اینجا را انتخاب کردیم. حالا می‌خواهند ما را به نقطه‌ای بسیار دور از مرکز شهر ببرند، جایی که تمام امکانات از ما دور می‌شود.»

 

او به مسافت طولانی دانشگاه از محل زندگی دانشجویان هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «مرکز شهر این مزیت را دارد که تقریباً به تمام شهر نزدیک است و همه برای رسیدن به دانشکده مسیری کوتاه را طی می‌کنند اما اگر دانشکده به سوهانک برود ممکن است امکان دانشگاه رفتن برای خیلی از ما فراهم نباشد. ضمن اینکه تمام چیزهایی که ما در دانشکده هنر و معماری به آنها نیاز داریم اعم از مواد اولیه و گالری‌ها و... همه در مرکز شهر هستند و اصلاً عاقلانه نیست که ما را به جای پرتی مانند سوهانک ببرند.»

 

به گفته او مسئولان دانشگاه تا این لحظه از پاسخگویی طفره رفته‌اند و حتی رئیس دانشگاه اعلام کرده که از ماجرا بی خبر است و اصلاً در جریان نیست./اعتماد انلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر