کد خبر: 44701
A

نماینده قصرشیرین: سلبریتی ها 30 میلیارد تومان از مردم برای زلزله گرفته اند اما ندیدیم خرج کنند

برآورد این است که حدودا ٣٠ میلیارد یا شاید بیشتر کمک‌های مردم به حساب سلبریتی‌ها و شخصیت‌ها واریز شده است. بخشی از این مبالغ هزینه شده است ولی بخشی از آن برای بهبود وضعیت این مردم هزینه نشده و شاید در حساب‌ها مانده است. به هرحال این موضوعی است که مطرح شده است. ٩ میلیارد به حساب یکی از آقایان واریز و نزدیک به ٣ تا ٥ میلیارد به حساب دیگری واریز شده است و شخصیت‌های دیگر هم مبالغ دیگری را جمع‌آوری کرده‌اند.

نماینده قصرشیرین: سلبریتی ها 30 میلیارد تومان از مردم برای زلزله گرفته اند اما ندیدیم خرج کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه اعتماد با فرهاد تجری نماینده قصرشیرین مصاحبه ای انجام داده است.

بخشی از اظهارات او را می خوانید:

*برآورد این است که حدودا ٣٠ میلیارد یا شاید بیشتر کمک‌های مردم به حساب سلبریتی‌ها و شخصیت‌ها واریز شده است. بخشی از این مبالغ هزینه شده است ولی بخشی از آن برای بهبود وضعیت این مردم هزینه نشده و شاید در حساب‌ها مانده است. به هرحال این موضوعی است که مطرح شده است. ٩ میلیارد به حساب یکی از آقایان واریز و نزدیک به ٣ تا ٥ میلیارد به حساب دیگری واریز شده است و شخصیت‌های دیگر هم مبالغ دیگری را جمع‌آوری کرده‌اند.

* ما تاکنون ندیدیم که سلبریتی‌ها در جایی از کرمانشاه هزینه کرده باشند و نمود عینی داشته باشد. اتفاقی که افتاد این بود که در شرایط بحرانی و حاد، این افراد کمک‌‌ها را جمع‌آوری کردند تا به مردم زلزله‌زده برسانند اما این مبالغ در حساب ماند و امروز که قرار است برای مردم هزینه شود، با توجه به افزایش قیمت‌ها و نرخ تورم و مسائل دیگری که پیش آمده، از ارزش این پول‌ها خیلی کاسته شد و اگر همان روزها برای مردم هزینه می‌شد شاید خیلی کمک جدی‌تر، موثرتر و قابل توجهی بود.

* در حسن نیت این افراد شکی نیست اما در زمان خودش این کار انجام نشد. البته کسانی هم بودند که شماره حساب اعلام کردند اما هیچ نقشی از هزینه‌کردشان نیست. به هرحال عده‌ای از احساسات مردم سوءاستفاده کردند و معلوم نشد کمک‌های جمع‌شده را برای خودشان جمع کردند یا خرج دیگری کردند و به چه شکل هزینه شد. این هم از مشکلاتی بود که متاسفانه به دلیل حس نوع دوستی مردم به وجود آمد. کمک‌ها را افراد زیادی جمع‌آوری کردند و هیچ حساب کتابی نداشت.

*انتظار می‌رود که دستگاه‌های نظارتی مانند وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، اطلاعات نیروی انتظامی و دادستانی به عنوان مدعی العموم با ورود به این موضوع به صورت دقیق میزان این پول‌ها را مشخص کنند. در همین زمینه نامه‌نگاری‌هایی انجام شده و ما از مسوولان درخواست کردیم تا به این موضوع نظارت کنند. معاون اول قوه قضاییه دستور پیگیری موضوع را دادند که امیدواریم هرچه زودتر این موضوع برای مردم روشن شود.

*تمام اینها به دلیل ضعف مدیریت هلال‌احمر است. در شرایط بحرانی باید تمام کمک‌ها از مجرا و مسیر هلال احمر به دست مردم برسد. ضعف و ناتوانی هلال احمر در انجام وظیفه‌شان و همچنین عدم اعتماد مردم باعث شده که هر شخصی برای خودش شماره حساب اعلام و شروع به جمع‌آوری کمک‌های مردم کند که در نتیجه یک فضای غیرقابل مدیریت و نادرست شکل بگیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر