کد خبر: 44732
A
فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران؛

مسئله کودک آزاری در مدرسه غرب تهران حاصل ناآگاهی جامعه و ضعف فرهنگی درجامعه است/ آموزش و پرورش لازم است در جذب نیرو و نقش مربیان پرورشی بیش از پیش حساس باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم در رابطه ارائه راهکاری صحیح جهت به حداقل رساندن عدم تکرار مجدد حادثه مدرسه پسرانه غرب تهران بیان کرد: متاسفانه این مسئله به دلیل ناآگاهی مردم و جامعه و همچنین حاکم بودن ضعف فرهنگی بر جامعه است. این ضعف فرهنگی نیز ناشی از عدم صحیح اطلاع رسانی صدا و سیما، خبرگزاری ها و سایت های موجود در کشور، فضای مجازی و آموزش های لازم از طریق خود آموزش و پرورش و معلمان است. لذا از همین رو لازم است تمامی رسانه های کشور به امر پرورش و فرهنگ رسانی توجه بیشتری نمایند تا جامعه از خطرات ناشی از این قبیل مشکلات در امان باشد.

مسئله کودک آزاری در مدرسه غرب تهران حاصل ناآگاهی جامعه و ضعف فرهنگی درجامعه است/ آموزش و پرورش لازم است در جذب نیرو و نقش مربیان پرورشی بیش از پیش حساس باشد

دیده بان ایران: انتشار خبر تجاوز به دانش آموزان مدرسه معین در تهران آنقدر اهمیت داشت که توانست اخبار دیگر را تحت‌الشعاع قرار دهد؛ خبری که بلافاصله پس از آن جلسه کمیسیون آموزش مجلس برگزار شد تا نمایندگان درباره آن تصمیم بگیرند.

 

در همین باره به سراغ فرهاد فلاحتی، عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات، رفتیم تا پاسخ برخی از ابهامات و سوالات مرتبط با پیرامون همین مسئله را از او جویا شویم.

 

فلاحتی با اشاره به اتفاق ناگوار تجاوز به دانش آموزان مدرسه ای در غرب تهران و جو نامناسبی که برعلیه معلمان و مجموعه آموزش و پرورش به راه افتاده است به خبرنگار دیده بان ایران گفت: در وهله اول باید گفت که نمی توان به وسیله سهل انگاری در مسئله پرورش دانش آموزان توسط یک مدرسه، وجه کلیه معلمانی که با سخت ترین شرایط اقتصادی، بهترین تدریس را ارائه می دهند را برهم زد. از طرفی باید گفت که نوع مجازت و برخورد با این مجرم بر عهده قوه قضائیه است و ما باید از بُعد آموزشی و تربیتی به این مسئله نگاه کنیم، زیرا نظارت های صحیح بر مدارس دولتی و غیردولتی صورت نمی‌گیرد و آموزش‌ها و مهارت های لازم زندگی و جنسی به خانواده ها و دانش اموزان داده نمی‎شود.

 

 

وی افزود: متاسفانه این مسئله به دلیل ناآگاهی مردم و جامعه و همچنین حاکم بودن ضعف فرهنگی بر جامعه است. این ضعف فرهنگی نیز ناشی از عدم صحیح اطلاع رسانی صدا و سیما، خبرگزاری ها و سایت های موجود در کشور، فضای مجازی و آموزش های لازم از طریق  خود آموزش و پرورش و معلمان که تاثیرگذاری آن بیشتر است (همانند عملکرد معلمان و مربیان پرورشی که تاثیرگذاری آن نیز بیشتر و حائز اهمیت است) لذا؛ از همین رو لازم است تمامی رسانه های کشور به امر پرورش و فرهنگ رسانی توجه بیشتری نمایند تا جامعه از خطرات ناشی از این قبیل مشکلات در امان باشد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم با تاکید بر اینکه فضای پرورشی مدارس باید جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: بنده معتقدم برخورد با خاطیان چنین موضوعاتی باید حتما با شفافیت و صداقت اطلاع رسانی شود(حتی اگر ناظم عزل و یا زندانی و یا حتی تبرئه شد به روشنی حکم وی برای مردم بیان شود) و اگر هر از چندگاهی چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد، اولیا در سراسر کشور بدانند که چه برخوردی با خاطیان صورت گرفته است.

 

نماینده مردم قائنات و زیرکوه همچنین ادامه داد: همانگونه که عرض کردم نقش خود آموزش و پرورش و مربیان پرورشی در امر اطلاع رسانی دانش آموزان و آگاهی آنان بسیار بالاست اما متاسفانه آموزش و پرورش به این امر توجه کمتری دارد چرا که خود این سازمان با مشکلات عدید و فراوانی همچون عدم پرداخت معوقات و حقوق کارمندان و به طور کلی گرفتار تنگناهای اقتصادی شده است.

 

فلاحتی همچنین با انتقاد از عدم رسیدگی کافی به معلم ها اضافه کرد: ما تقریبا هرساله شاهد حضور مسئولین وزارت آموزش و پرورش در سازمان برنامه و بودجه جهت گرفتن بودجه و حقوق کارمندان خود هستیم. همین موضوع و عدم پرداخت صحیح و به موقع کارمندان این سازمان باعث دلسردی آنان از کار خود می شود.

 

 

وی همچنین در پایان تصریح کرد: لازم است وزارت آموزش و پرورش در استخدام نیروی کار و معلمان حساسیت بالا و بسیاری را به خرج دهد. همچنین دانشگاه هایی نظیر دانشگاه شهید رجایی که اقدام به آموزش و تربیت معلمان و فرهنگیان دارند باید از نظر حرفه ای و همچنین با در نظر داشتن صلاحیت های کارآمد و والای فرد اقدام به پذیرش و معرفی و افراد در آموزش و پرورش نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر