کد خبر: 44816
A

مهم ترین کودک آزاری های یک سال گذشته +جدول جزییات

در هفته گذشته با انتشار خبر آزار و اذیت گروهی دانش‌آموزان یک دبیرستان در غرب تهران و آزار یک کودک افغان در خمینی‌شهر مهم‌ترین پرونده‌های کودک‌آزاری در سال رقم خورد.

مهم ترین کودک آزاری های یک سال گذشته +جدول جزییات

دیده بان ایران: پربازدیدترین پرونده اجتماعی و شاید کل حوزه اخبار کشور، ماجرای آزار جنسی گروهی دانش‌آموزان، در مدرسه‌ای در غرب تهران بود. ماجرایی که اندکی پس از انتشار بلافاصله  تایید شد و آخرین جزییات آزارگروهی دانش‌آموزان تهرانی به اطلاع همه رسید.

تقریبا در همان روز دستور ویژه وزیر آموزش‌وپرورش برای رسیدگی به ماجرا هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و حتی حقوقدانان هم بحث کردند اعدام یا شلاق؛ مجازات معلم متجاوز چیست؟

هر چه که بود، برای شروع به مجازات، معلم خاطی بازداشت و مدیر مدرسه تعلیق شد. ولی قصه در همینجا ثابت نماند چون ماجرای تجاوز به دانش‌آموزان تهرانی، وزیر آموزش‌وپرورش را به مجلس کشاند. حتی در این رابطه واکنش به ارتباط فرد متجاوز به دانش‌آموزان با خانواده امام‌جمعه اسبق شیراز هم مورد توجه مردم قرار گرفت و خبر رسید بررسی فیلم تعرض به گروهی از دانش‌آموزان در مجلس قطعی شده است. دستگاه قضایی هم شروع به اقدامات مورد نیاز کرد و دادستان تهران گفت: معرفی معلم متعرض به دانش‌آموزان به زندان صورت گرفته است.

در حواشی این مطلب، ۳ وعده وزیر آموزش‌وپرورش پس از ماجرای تعرض به دانش‌آموزان هم مورد توجه مردم قرار گرفت و در این بین ناگهان یک نماینده مجلس تز داد: جنایت مدرسه غرب تهران ثمره اجرای۲۰۳۰ است!

جامعه شناسان هم با مقایسه تعرض به دانش‌آموزان را در مدرسه‌ای در تهران، با اتفاقی مشابه‌ در آمریکا نتایج جالب توجهی گرفتند و در نهایت، دستور اکید رئیس قوه قضاییه برای رسیدگی به پرونده حادثه یکی از مدارس غرب تهران، ختمی بر همه نقل قولها بود.

آنچه در اطلاعات جدول زیر آمده است، نشان می‌دهد کودک‌آزاری در ایران نسبت به گذشته خشن‌تر شده است . 

توضیح: عکس گزارش صحنه‌ بازسازی قتل پسربچه مشهدی توسط پدر و نامادری‌اش است.

 

تاریخ

نوع آزار و اذیت

توضیح  

مکان

خرداد ۹۷

تعرض ناظم به ۳۰ دانش‌آموز پسر ۱۴ ساله در مدرسه معین

ناظم به دانش‌آموزان مشروب و سیگار می‌داده، برای‌شان فیلم‌های مستجهن پخش می‌کرده و آنها را وادار به رابطه و آزار جنسی می‌کرده است.

تهران

خرداد ۹۶

تجاوز و قتل کودک ۷ ساله

قاتل آتنا از همسایه‌های آنها بوده که با دیدن طلاهای او وسوسه شده و زمانی که آتنا برای آب خوردن به مغازه قاتل رفته بوده، او را زندانی کرده، به او تجاوز کرده و جسدش را داخل ساکی گذاشته و در بشکه‌ای پلاستیکی مخفی‌اش کرده است.

پارس‌آباد مغان

تیر ۹۶

تجاوز و قتل کودک ۷ ساله از سوی پدر ناتنی

پس از ازدواج دوم مادر کیمیا، او متوجه رفتارهای عجیبی از سوی شوهرش می شود. پدر ناتنی ۷۰ بار به کیمیا تجاوز کرده است.

کرج

مهر ۹۶

تجاوز و قتل کودک ۳ ساله از سوی پدر ناتنی

هنگامی که اهورا و پدر ناتنی‌اش در خانه تنها بودند، او به اهورا تجاوز کرده و بعد از مواجه شدن با صدای فریادهایش، چندین بار سر او را به دیوار کوبیده است. اهورا هم به دلیل شدت ضربه‌ها به قتل رسیده است.

رشت

اردیبهشت ۹۵

تجاوز و قتل کودک ۶ ساله

امیرحسین ۱۶ ساله، ستایش ۶ ساله را مورد آزار جنسی قرار داد، او را به قتل رساند و سپس روی او اسید پاشید.

ورامین

مرداد ۹۵

اقدام به تعرض و قتل

قاتل به بهانه این‌که می‌‌خواهم او را نزد دخترم ببرم، حنانه را داخل حیاط خانه برده است و قصد تجاوز به او را داشته اما زمانی که بی‌قراری‌های دختر را می‌بیند از ترس اینکه هویتش فاش شود، او را با پارچه‌ای خفه می‌کند و به قتل می‌رساند.

سنقر

مهر ۹۵

ربودن، تجاوز و قتل کودک توسط شوهر عمه

شوهر عمه کیانا با مادرزنش اختلاف داشته است و می‌خواسته با مرگ کیانا از مادرزنش انتقام بگیرد. دخترک را با چادری که روی او کشیده شده بوده، می‌دزد و با موتور به خانه خودش بردم. دخترک را به طبقه سوم خانه‌ برده، به او تجاوز کرده و او را کشته است.

نیشابور

مرداد ۹۴

تجاوز و قتل کودک ۶ ساله توسط پسرعمو

پسرعموی ۱۷ ساله، مهدیه را به بهانه‌ای به حاشیه شهر برده و پس از تعرض او را خفه کرده است. 

سبزوار

مرداد ۹۴

تجاوز و قتل کودک ۸ ساله

جوان ۲۰ساله‌ای دختر ۸ ساله را داخل سرویس بهداشتی مدرسه برد و به او تجاوز کرد؛ وقتی هم با گریه‌های دلخراش کودک مواجه شد، روسری را دور گردن او پیچید و او را به قتل رساند. 

نامشخص

آبان ۹۳

تجاوز و قتل کودک ۹ ساله

قاتل پس از سوارکردن محمدرضا در خیابان به قصد رساندن او به تکیه‌های عزاداری، او را به زور داخل منزل برده و پس از تجاوز با استفاده از جسمی تیز در سرویس بهداشتی گلوی او را بریده و ‌او را کنار خیابان‌‌ رها کرده است.

تهران

آذر ۹۳

تجاوز و قتل کودک ۸ ساله

قاتل حسین را به طویله‌ای متروکه برده و در آنجا مورد آزار و اذیت قرار داده است. حسین تهدید می‌کرده که موضوع را به خانواده‌اش می‌گوید. قاتل هم او را با زیپ لباس خفه می‌کند.

زنجان

دی ۹۱

تجاوز و قتل کودک ۹ ساله

امیرمهدی به تنهایی برای خرید بیرون رفته و در حالی بازنگشته که جسد او را در اطراف تهران پیدا کردند.

تهران

منبع: خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر