کد خبر: 45041
A

پاساژ درآکولا تعطیل می شود

«دراکولا» تعطیل می‌شود. کرکره پاساژ قدیمی خیابان لبافی‌نژاد تهران حالا به دلیل ناایمن بودن پایین کشیده می‌شود. این موضوع درحالی رخ می‌دهد که نهادهای متولی، بازارهای تهران را به‌عنوان یک تهدید بزرگ شهرسازی می‌شناسند. بازارهایی که بیشترشان در بافت فرسوده پایتخت شکل گرفته و تا امروز حرکت جدی برای مقاوم‌سازی آنها انجام نشده است.

پاساژ درآکولا تعطیل می شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ «دراکولا» تعطیل می‌شود. کرکره پاساژ قدیمی خیابان لبافی‌نژاد تهران حالا به دلیل ناایمن بودن پایین کشیده می‌شود. این موضوع درحالی رخ می‌دهد که نهادهای متولی، بازارهای تهران را به‌عنوان یک تهدید بزرگ شهرسازی می‌شناسند. بازارهایی که بیشترشان در بافت فرسوده پایتخت شکل گرفته و تا امروز حرکت جدی برای مقاوم‌سازی آنها انجام نشده است. گزارش‌های شهرداری و مرکز تحقیقات راه و شهرسازی از شناسایی ٩٩٣ منطقه ناامن در بازار تهران خبر داده ‌است. براساس این گزارش، در بازار تهران تعداد ۴۰ پلاک، سرا و دالان در اولویت شماره یک خطر قرار گرفته ‌است و به‌راحتی می‌توانند حادثه پلاسکو را تکرار کنند.

نصرالله آبادیان، شهردار منطقه ١١ تهران درباره تعطیلی پاساژ افراسیابی آزاد که به دراکولا معروف است، گفته است این پاساژ ایستایی و پایداری لازم را نداشته و به دلیل خطرات جانی و مالی برای کسبه و با هشدار قبلی تعطیل می‌شود. براساس گفته آبادیان، ساختمان‌هایی که از سوی کمیته ایمنی ساختمان ناایمن تشخیص داده شود در صورت بی‌توجهی مالکان به هشدارهای قبلی و با دستور قضائی پلمپ می‌شود.

آبادیان اشاره‌ای هم به قدمت بافت شهری منطقه جمهوری تهران داشته و گفته است که ساختمان‌های پرخطر و ناایمن این منطقه از ١٣٠ واحد به ٢٦٤ واحد افزایش پیدا کرده و باید با محوریت نواحی و با توجه به لیست ارزیابی‌های آتش‌نشانی اقداماتی برای رفع مخاطرات واحدهای تجاری انجام شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر