کد خبر: 45152
A
مولاوردی تاکید کرد:

ضرورت ترویج نشاط و شادابی میان دانش‌آموزان دختر

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: با توجه به میزان افسردگی و آسیب‌های اجتماعی در دانش آموزان دختر، من برای اجرایی شدن طرح ارتقا فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزان دختر بسیار خوشحالم، زیرا موجب ترویج نشاط و شادابی در میان آنها می‌شود.

ضرورت ترویج نشاط و شادابی میان دانش‌آموزان دختر

به گزارش دیده بان ایران؛ جلسه ستاد عالی تشکیلاتی گسترش و ارتقا فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزان دختر صبح امروز با حضور بطحایی؛ وزیر آموزش و پرورش و مولاوردی؛ دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی و جمعی از مربیان تربیت بدنی و معلمان در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

مولاوردی با اشاره به ضرورت این طرح گفت: با توجه به میزان افسردگی و آسیب‌های اجتماعی در دانش آموزان دختر، من برای اجرایی شدن این طرح بسیار خوشحالم، زیرا موجب ترویج نشاط و شادابی در میان آنها می شود. ضمن اینکه بهتر است این طرح به تمام حوزه ها تعمیم یابد و بیش از اینکه به دانش آموزان درس خوان بودن را بیاموزیم کتاب خوان شدن و راه و روش زندگی را یاد بدهیم.

همچنین معلمان و مربیان ورزش و تربیت بدنی در این نشست خواستار توجه ویژه به دانش آموزان به خصوص در سنین پایین شدند. همچنین مطرح کردند، آنها باید با شرایط استاندارد و لباس‌های مناسب وارد کلاس های ورزش شود.

حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در ادامه عنوان کرد: نکته حایز اهمیت برای ورزش و تربیت بدنی در نظر گرفتن فضا و امکانات استاندارد است. علاوه بر مربی‌های آموزش دیده، اماکن و فضاهای مناسب ورزش برای دانش‌آموزان باید به شکلی همگانی صورت بگیرد اما این در کوتاه مدت اتفاق نمی افتد.

وی ادامه داد: باید علاوه بر آموزش هایی که به معلمان و مربیان می دهیم بدانیم انگیزه آموزگار ما برای شرکت در این دوره ها چقدر است؟ او باید نگرش هایش را تغییر دهد وگرنه کارش یک کار اداری عادی می‌شود. باید به این نکته توجه شود تا نتایج مثبتی حاصل شود.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی نیز در ادامه این نشست گفت: امیدواریم این رویکردها عمق بیشتری پیدا کند و در دروس درسی راه پیدا کند. نوع نگاه آقای حمیدی موجب شده رونق بیشتری در فضای تربیتی صورت بگیرد.این طرح استراتژیک ویژگی های منحصر به فردی از جمله تمرکز بر روی هدف اصلی آموزش و پرورش دارد.

او افزود: در تمام مدارس به ویژه مدارس روستاها تجهیزات ابتدایی برای ورزش را ندارند. ممکن است آموزش‌ها با تجهیزات مدرسه همخوانی نداشته باشد.لذا لازم است یک تجهیزات نسبی به مدارسی که نیاز دارند ارائه شود. نکته دوم گره زدن این طرح با برنامه های دیگر است. یعنی پیوند زدن برنامه ورزشی درون مدرسه ای با برنامه های ورزشی برون مدرسه ای.

در ادامه نشست ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری اظهار کرد: با توجه به دشواری ها و محدودیت های اعتبارات که می‌دانیم در دولت وجود دارد، از این همت خوشحالم و می‌دانم عملی شدن آن دشوار است.همه دستگاه‌ها از جمله شورای شهر برای هم افزایی و همکاری باید به آموزش و پرورش کمک کنند زیرا این موضوع کلیدی است.

 ابتکار ادامه داد: نباید نگاهمان به ورزش اینطور باشد که صرفا مانع بیماری می‌شود. مساله ورزش را باید در سبک زندگی صحیح و سالم و با نشاط در زندگی فرزاندامان ببنیم سرمایه گذاری برای این مساله بنیادی و بلندمدت است و این در تمام جهان ثابت شده است. امیدوارم ما هم به عنوان امور زنان در این امر کنیم.

وی ادامه داد: این امر حتی در زندگی دختران ما اهمیت دارد امیدوارم معلمان بدانند که در زندگی آینده دانش آموزان چه تاثیر به سزایی دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر