کد خبر: 45381
A

جان باختن ۴ نفر از گیلانی ها در حادثه سیل

استاندار گیلان با اشاره به حضور همه دستگاه های حوزه مدیریت بحران استان در رودسر گفت: به برقراری وضعیت عادی در مناطق آسیب دیده از رانش زمین و سیلاب در این شهرستان اهتمام داریم.

جان باختن ۴ نفر از گیلانی ها در حادثه سیل

به گزارش دیده بان ایران؛ مصطفی سالاری پس از بازدید از وضعیت خدمت رسانی به آسیب دیدگان سیل زده شهرستان رودسر بیان کرد: رانش زمین و‌ سیلاب که عصر روز گذشته در روستای کاکرود رحیم آباد به وقوع پیوست، جان چهار نفر از هم استانی های ما را گرفت.

وی با اشاره به استقرار اکیپ های سازمان هلال احمر در آغازین ساعت های این رخداد خاطرنشان کرد: مدیران کل حوزه های زیرساختی استان برای کنترل اوضاع در محل حادثه حضور دارند.

سالاری با تاکید بر لزوم‌ برقراری امکانات زیرساختی نظیر آب و برق در منطقه گفت: باید شرایط برای برقراری زندگی روزمره مردم مدیریت شود.

به گفته استاندار گیلان، مسیر دسترسی ۶۰ تا ۷۰ روستای شهرستان دچار مشکل شده که اکیپ های راهداری در حال بازگشایی معابر هستند ضمن اینکه اکیپ های گشت زنی و تجسس برای یافتن اجساد و آسیب دیدگان حادثه در حال انجام مأموریت هستند.

باران شدید عصر روز گذشته موجب طغیان رودخانه و رانش زمین در منطقه کاکرود شد که بدنبال آن چهار خانه روستایی و چندین خودرو و گردشگران احتمالی که در بستر متروک رودخانه قرار گرفته بودند ، گرفتار سیلاب شدند.

تاکنون مرگ چهار نفر مسجل شده اما هنوز جسدی یافت نشده و نیروهای امدادگر بدنبال مفقودان احتمالی هستند. به‌دلیل آب‌شستگی ۸۰۰ متر از راه اصلی روستایی کاکرود، ارتباط ۷۰ روستای این منطقه قطع شده است .

بنیاد مسکن استان به عنوان معین این حادثه انتخاب شده است. همچنین امروز کارگروه مدیریت بحران در منطقه روستای کاکرود با حضور استاندار و جلسه دیگری نیز با ریاست معاون عمرانی استاندار تشکیل و برای رفع مشکلات این منطقه تصمیماتی اتخاذ شد./گیل خبر

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر