کد خبر: 45956
A

آیت الله آملی لاریجانی: نظام امکان مقابله با سلطه جهانی را دارد/ در این چند سال نقدینگی رشد فزاینده داشته که بسیار خطرناک است

رییس قوه قضاییه با برشمردن نقاط قوت در کشور، این موارد را از جهات اقتدار و امیدواری و خوش‌بینی به آینده دانست و گفت: این نظام با داشتن این امکانات، امکان مقابله با سلطه جهانی را دارد.

آیت الله آملی لاریجانی: نظام امکان مقابله با سلطه جهانی را دارد/  در این چند سال نقدینگی رشد فزاینده داشته که بسیار خطرناک است

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت الله آملی لاریجانی رییس دستگاه قضا در همایش سراسری قوه قضاییه با سلام و درود بر روح شهدا، روح بلند امام خمینی(ره) و شهدای هفتم تیر و خصوصا شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی، از همه حضار قدردانی کرد و اظهار کرد: اگر بخواهیم اقدامات و خدمات قوه قضاییه را امروز در اینجا ارائه کنیم؛ ولو به میزان گزارش فهرست‌گونه، از حوصله این جلسه خارج است و این جلسه اقتضای بیان آن را ندارد.

وی افزود: قسمت های مختلف قوه قضاییه از مجموعه خدمات و تلاش‌ها گزارش دادند؛ بنابراین به گزارش بسیار اجمالی و موجر وزیر دادگستری بسنده می‌کنم.

آیت الله آملی لاریجانی به برخی نکات عام که مبتلابِه وضعیت کنونی کشور است و به نحوی با دستگاه قضایی ارتباط دارد، پرداخت و با اشاره به وضعیت جمهوری اسلامی در منطقه و بیان توانمندی آن گفت: اقتدار بالای جمهوری اسلامی در منطقه و توانمندی‌های نظامی و علمی و تکنولوژیکی، منابع انسانی بسیار گرانبها و استعدادهای فراوانی که در این کشور خصوصا در میان نسل جوان وجود دارد، بصیرت و هوشمندی نسل جوان که در صحنه حضور دارند، منایع غنی نفت و گار در کشور، همه اینها از جهات اقتدار و امیدواری و خوش‌بینی به آینده است و اینکه این نظام با داشتن این امکانات، امکان مقابله با سلطه جهانی را دارد.

رییس قوه قضاییه با اشاره به تلاش دشمنان تصریح کرد: دشمن بعد از ملاحظه پیشرفت‌های کشور و وضعیت جمهوری اسلامی در منطقه و اقتدار مخصوصی که امروز برای جمهوری اسلامی تحقق پیدا کرده و توانمند‌هایی که دارد، تلاش می‌کند این توانمندی‌ها را از بین ببرد و ایران هراسی بسیار شدیدی را در سطح منطقه و دنیا دنبال می‌کند.
 
وی ادامه داد: این درحالی است که جمهوری اسلامی همواره با صدای بلند اعلام کرده اقتدار و قدرت ما دفاعی است و خصوصا در بخش نظامی و دفاع موشکی کار جمهوری اسلامی دفاعی است؛ اما دشمنان ما و سلطه جهانی در مقام ایران هراسی و توسعه این مسئله در همه دنیا و خصوصا در منطقه برای چاپیدن این کشور‌های متمول منطقه هستند و حتی آنها را با یک لحن بسیار استخفافی  به "گاو شیرده" تشبیه کردند که دائما باید شیر آنها را بدوشند؛ یعنی از ثروت و اموال آنها استفاده کنند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه کشور‌های سلطه‌گر بخصوص آمریکایی‌ها برای پیشبرد اهداف خودشان به ایران‌هراسی دامن می‌زنند، گفت: انواع ایذاها، تحریم‌ها و فشار‌ها و دخالت‌های بی معنا و بلاوجه را می‌بینید. همین چند روز اخیر در یک مسئله قضایی که یک موضوع داخلی کشور است، در مورد اجرای قصاص نسبت به یک قاتل بی رحمی که داعش وار در خیابان پاسداران تهران آن جنایت را مرتکب شد و نسبت به ماموران نیروی انتظامی و بسیجی که برای ارائه خدمت به مردم و حفظ امنیت کشور به میدان آمده بودند، در مرعا و منظر مردم چنین جنایتی را مرتکب شد، ببینید چه کردند.
 
رییس قوه قضاییه گفت: این جنایت در یک گوشه پنهانی نبود تا عده‌ای بخواهند شبهه کنند. خود این فرد مکرر در بازپرسی که در همان روز اول صورت گرفت و در روز‌های بعد و در دادگاه، ورود خود به صحنه و زدن این اتوبوس به مردم و این جنایتی که مرتکب شده را انکار نکرد.
 
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه با طی تمام مراحل دادرسی به نحو عادلانه و بعد از اینکه اعاده دادرسی هم در دیوان عالی کشور رد شد، قصاص به درخواست اولیای دم انجام گرفت، گفت: این حق اولیای دم بود و در یک چنین مسئله قضایی که هم عادلانه و هم بعد از طی مراحل دادرسی صورت گرفته بود، چه معرکه‌ای راه انداختند.

وی گفت: وزارت خارجه آمریکا برای محکوم کردن این رسیدگی با ادعای "یک قصاص بی رحمانه و ناعادلانه" بیانیه می‌دهد. شما چه کاره هستید که از هزاران کیلومتر آنسوتر در امور داخلی یک کشور دخالت می‌کنید؟ نه پرونده‌ای دیده‌اید و نه در دادگاه حضور داشتید، چطور این رسیدگی غیرعادلانه و بیرحمانه شد؟ پس بحث اصلا سر منطق و مبنا داشتن نیست که اینها هیچوقت نداشته‌اند. مسئله این است که هر ابزاری را که بتوانند به نحوی آنرا برای تقویت ضد انقلاب و کاستن از اقتدار جمهوری اسلامی وسیله قرار دهند، این کار را انجام می‌دهند.
 
رییس قوه قضاییه با بیان اینکه متاسفانه در داخل کشور هم عده‌ای با اینها همراهی می‌کنند، تصریح کرد: چقدر نابخردانه است که برخی در داخل کشور بگویند که احتمال می‌دهیم که این شبهه باشد و قصاص اینجا جا نداشته باشد و یک عده‌ای شبهاتی را مطرح کرده‌اند که انسان تعجب می‌کند./میزان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر