کد خبر: 46330
A

امام جمعه خرمشهر: کشته شدن یک نفر در اعتراضات کذب است/ مطالبات به‌حق مردم خرمشهر نباید به انحراف کشیده شود/ آب خرمشهر به حالت عادی خود برگشته

ر کمتر از یک ماه گذشته آب رودخانه کارون به دلیل کاهش بارندگی در بالادست کاهش پیدا کرد و از طرفی مد خلیج فارس در قالب موج بزرگی به سمت دارخوین رفت و حدود ۴۰ کیلومتر از آب کارون را شور کرد.

امام جمعه خرمشهر: کشته شدن یک نفر در اعتراضات کذب است/ مطالبات به‌حق مردم خرمشهر نباید به انحراف کشیده شود/ آب خرمشهر به حالت عادی خود برگشته

امام جمعه خرمشهر گفت: در اعتراضات روز شنبه مردم خرمشهر، عده‌ای محدود مطالبات به‌حق مردم را به انحراف کشاندند.

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام سیدعبدالنبی موسوی صبح امروز در گفت‌و‌گو با  فارس در خرمشهر، اظهار کرد: در کمتر از یک ماه گذشته آب رودخانه کارون به دلیل کاهش بارندگی در بالادست کاهش پیدا کرد و از طرفی مد خلیج فارس در قالب موج بزرگی به سمت دارخوین رفت و حدود ۴۰ کیلومتر از آب کارون را شور کرد.

شکستگی لوله طرح غدیر ۱ علت شوری آب خرمشهر و آبادان بود

وی عنوان کرد: حدود یک هفته قبل لوله خط آبرسانی غدیر۱ در بالا دست و نزدیک قیصریه دچار شکستگی شد و بر همین اساس آب به آبادان و خرمشهر نرسید، با توجه به قطع شدن آب، مسؤولان مجبور شدند برای تأمین و حل شست‌و‌شو و نیازهای مردم آب کارون را با شوری بیش از حد وارد خط آبرسانی کنند.

امام جمعه خرمشهر افزود: بلافاصله و با پیگیری مسؤولان شکستگی لوله برطرف شد، اما متأسفانه مجدداً لوله دیگری دچار شکستگی شد و دو تا سه روز مردم آبادان و خرمشهر آب با شوری ۱۱ هزار EC را تجربه کردند.

وی عنوان کرد: بر همین اساس تمام آب شیرین‌کن‌های شهر و منازل از کار افتادند و البته مسؤولان پیگیری کرده و تانکرهای آب و توزیع آب معدنی را در شهر و روستاهای اطراف مستقر کردند.

آب خرمشهر به حالت عادی خود برگشته است

موسوی با تأکید بر اینکه آب لوله خرمشهر به حالت عادی خود بازگشته است، اظهار کرد: خط غدیر۲ بر اساس وعده مسؤولان تا ۱۵ تیرماه تکمیل می‌شود و بنده از این طرح بازدیدی داشتم و با تکمیل این طرح آب مصرفی خرمشهر از حالت عادی نیز بهتر می‌شود، البته به تصفیه‌کننده نیاز دارد.

امام جمعه خرمشهر در رابطه با تجمعات صورت گرفته در شهر، گفت: روز جمعه حدود ۲۰۰ نفر برای مطالبه به حق خود تجمعی را برگزار کردند و پس از اقامه نماز جمعه مطالبات خود را درخواست و سپس متفرق شدند.

آب سالم مطالبه به حق مردم خرمشهر است

وی افزود: عصر روز جمعه نیز تجمع دیگری با حضور مردم در مرکز شهر برگزار شد و مشکلی پیش نیامد و مردم مطالبه به حق خود را پیگیری کردند.

موسوی با بیان اینکه مطالبات به‌حق مردم خرمشهر نباید به انحراف کشیده شود، عنوان کرد: روز شنبه تعداد ۵۰ تا ۶۰ نفر در مرکز شهر تجمع کردند و سپس به جمعیت آنها افزوده شد.

کشته شدن یک نفر در اعتراضات کذب است

وی در رابطه با شایعه کشته شدن یک نفر در تجمع خرمشهر، اظهار کرد: رسانه‌های ضد نظام و انقلاب خبری مبنی بر کشته شدن یک نفر را عنوان کردند اما این مسئله کذب و شایعه است و در پی این اتفاقات کسی جان خود را از دست نداد.

امام جمعه خرمشهر گفت: اکنون فضا در شهر آرام و عادی است و با هیچ مشکلی مواجه نیستیم و پس از آن اتفاقات آرامش به شهر برگشته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر