کد خبر: 46451
A

پایان کودک ربایی 17 ساعته در همدان

روز سه شنبه دو جوان که به طمع دستیابی به 100 سکه طلا پسر 5 ساله همدانی را از جلوی خانه اعیانی‌اش ربوده بودند، با اقدام بموقع پلیس ناکام ماندند.

پایان کودک ربایی 17 ساعته در همدان

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ دو جوان که به طمع دستیابی به 100 سکه طلا پسر 5 ساله همدانی را از جلوی خانه اعیانی‌اش ربوده بودند، با اقدام بموقع پلیس ناکام ماندند.

بر این آدم ربایی ساعت 8 و 55 دقیقه شامگاه دوشنبه به پلیس 110 گزارش شد. خانواده پسر بچه 5 ساله وحشت زده و هراسان به مأموران گفتند که پسرشان هنگامی که جلوی در خانه با دوستانش بازی می‌کرده از سوی سرنشینان یک خودروی «‌ام وی‌ام» ربوده شده است.پس‌از این گزارش بلافاصله تیم تحقیق به محل اعزام شد. بررسی‌های مقدماتی و تحقیق از همبازی‌های پسر کوچولو نشان داد ربایندگان دو پسر جوان بودند که به بهانه‌ای کودک را کنار کشیده و سپس با در آغوش گرفتن بچه او را داخل خودرو انداخته و فرار کرده‌اند.

سردار «بخشعلی کامرانی صالح»، فرمانده انتظامی استان همدان  گفت: «با توجه به حساسیت موضوع پرونده کودک ربایی بسرعت تشکیل شد و تیمی از کارآگاهان مجرب تحقیقات برای شناسایی آدم ربایان و رهایی گروگان خردسال را در دستور کار قرار دادند. ساعاتی پس از آغاز بررسی‌ها، ربایندگان در تماس با خانواده پسر 5 ساله در ازای آزادی وی 200میلیون تومان پول نقد یا 100 سکه درخواست کردند. پلیس با کنترل تماس‌ها از خانواده این کودک خواست تا با آدم ربایان قرار ملاقات بگذارند. این تماس‌ها ادامه داشت و حتی قرار تحویل پول یا سکه نیز گذاشته شد اما کارآگاهان موفق به ردگیری آدم ربایان شدند و خودروی آنها را در یک پارک شناسایی کردند.»

فرمانده انتظامی همدان ادامه داد: «با این سرنخ ساعت 2 بعدازظهر سه‌شنبه مأموران به محل پارک خودرو رفته و کودک ربوده شده را در صحت و سلامت کامل روی صندلی عقب پیدا کردند. در این عملیات یکی از ربایندگان دستگیر شد اما نفر دوم همچنان فراری است.»

کامرانی صالح درباره انگیزه این آدم ربایی نیز گفت: «کودک ربوده شده در کمتر از 24 ساعتی که همراه دزدان بود از سوی آنها آسیبی ندیده و با خوراکی‌هایی که برایش خریده بودند سرگرم بود. در بازجویی از متهم دستگیر شده نیز مشخص شد ربایندگان که 24 و 32 ساله هستند با یکدیگر دوست بوده و با تصور اینکه ساکنان محله بالای شهر همدان از وضع مالی خوبی برخوردارند، اقدام به این کودک ربایی کرده بودند و شناخت قبلی از خانواده کودک نداشتند. تحقیقات برای دستگیری متهم 32 ساله فراری ادامه دارد.»

منبع: روزنامه ایران 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر