کد خبر: 46568
A

نماینده مجلس: حذف سختی شغل نیروهای شاغل در آموزش و پرورش بی‌انصافی است

عضو کمیسیون آموزش در مجلس خواستار آن شد که مسئولان وزارت آموزش و پرورش با رایزنی با مقامات دیوان محاسبات در خصوص بند سختی شغل، شرایط را به حالت اولیه بازگردانند.

نماینده مجلس: حذف سختی شغل نیروهای شاغل در آموزش و پرورش بی‌انصافی است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد قمی با انتقاد از حذف بند سختی شغل در احکام نیروهای شاغل در آموزش و پرورش و کاهش 30 درصدی در این بند برای فرهنگیان گفت: هر بندی که در احکام فرهنگیان و نیروهای شاغل در آموزش و پرورش آمده، نباید حذف یا کاهش پیدا کند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در سال جاری بندهای مربوط به پرداخت حق عائله‌مندی به معلمان زن مجرد و هم‌اکنون نیز بند مربوط به سختی شغل از حقوق شاغلان در آموزش و پرورش حذف شد و این بند برای فرهنگیان نیز 30 درصد کاهش یافته‌ است و با توجه به پایین بودن حقوق فرهنگیان و سطح درآمد این قشر زحمکتش، حذف این بند بی‌انصافی است.

وی ادامه داد: رأیی که دیوان محاسبات مبنی بر حذف یا کاهش بند سختی شغل فرهنگیان و نیروهای شاغل در آموزش و پرورش اتخاذ کرده، نباید غیرکارشناسی باشد و از جهت دیگر باعث ایجاد نارضایتی در آنها شود.

این نماینده مجلس در دوره دهم با تأکید براینکه شغل معملی که به نوبه خود، بسیار سخت است و اگر بندی از گذشته به عنوان سختی شغل در احکام فرهنگیان درج شده، کارشناسی شده بوده، بیان کرد: نباید از جانب دیوان این بند برای شاغلان در آموزش و پرورش حذف و برای فرهنگیان کاهش می‌یافت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شایسته است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش با رایزنی با مقامات دیوان محاسبات در خصوص این بند، شرایط را به حالت اولیه بازگردانند و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز برای رفاه بیشتر فرهنگیان و بالا رفتن حقوق آنها از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر