کد خبر: 46572
A

اعتراض علی مطهری به بی‌عدالتی در جام‌جهانی

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حضور بازیکنان ملیت‌های مختلف در تیم‌های ملی در جریان بازی‌های جام جهانی فوتبال را بی عدالتی دانست و خواستار حل این مشکل از سوی فیفا شد.

اعتراض علی مطهری به بی‌عدالتی در جام‌جهانی

به گزارش دیده بان ایران؛ علی مطهری در یادداشت کوتاهی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «در میان تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی فوتبال، تیم‌هایی را می‌بینیم که از بازیکنانی با ملیت دیگر استفاده می‌کنند به این بهانه که تابعیت آن کشور را دارند. این قضیه رقابت بین ملت‌ها را مخدوش و ناعادلانه کرده است. مثلاً تیم فرانسه که در آن تعداد قابل توجهی از ملیت‌های آفریقایی در آن حضور دارند در واقع تیم ملی فرانسه نیست بلکه تیم فرانسه و مستعمرات آفریقایی سابق اوست. این مطلب را با شدت کمتری می‌توان درباره تیم‌های آلمان و بلژیک نیز صادق دانست. این که چند غول آفریقایی را در داخل تیم ملی خود قرار می‌دهند نشانه ضعف فوتبال آن کشور است. ضمنا این مطلب نشان می‌دهد که اگر کشور‌های آفریقایی امکانات کشور‌های اروپایی را داشتند قطعا قهرمان جام جهانی می‌شدند.

فیفا باید این نقص و بی‌عدالتی را برطرف کند به طوری که تیم ملی هر کشوری فقط از همان ملیت تشکیل شده باشد و حتی شامل بازیکنان دو رگه نیز نباشد.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر