کد خبر: 47042
A

از افتتاح زودهنگام و سیاسی تا بازگشایی ایمن؛/خط هفت مترو تهران امروز افتتاح شد

شهردار اسبق پایتخت که عموما در انتخابات مختلف ادوار ریاست جمهوری، خود را در قامت کاندیدایی بالقوه عیان کرده، در واپسین روزهای دوران 12 ساله زعامت‌اش در راهبری شهری تهران، سعی کرد که به رغم عدم تکمیل برخی از پیش بینی‌های مهندسی پروژه خط 7 مترو، با افتتاح زودهنگام و غیرکارشناسی طرح، آن را در کارنامه عملکرد خود درخشان کرده و قدم‌های خود را برای ورود به کارزار انتخابات ریاست جمهوری مستحکم کند.

از افتتاح زودهنگام و سیاسی تا بازگشایی ایمن؛/خط هفت مترو تهران امروز افتتاح شد
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ شهردار اسبق  پایتخت که عموما در انتخابات مختلف ادوار ریاست جمهوری، خود را در قامت کاندیدایی بالقوه عیان کرده، در واپسین روزهای دوران 12 ساله زعامت‌اش در راهبری شهری تهران، سعی کرد که به رغم عدم تکمیل برخی از پیش بینی‌های مهندسی پروژه خط 7 مترو، با افتتاح زودهنگام و غیرکارشناسی طرح، آن را در کارنامه عملکرد خود درخشان کرده و قدم‌های خود را برای ورود به کارزار انتخابات ریاست جمهوری مستحکم کند.

 

با انصراف آقای شهردار از ادامه رقابت انتخاباتی و شکست چندباره وی در این میدان، روی کار آمدن شورای پنجم شهر تهران بود که منتج به توقف فعالیت پروژه خط هفت مترو گردید. چرا که اعضای بهشت و البته بسیاری از کارشناسان بر این عقیده بودند که این پروژه از زیرساخت‌های ایمنی لازم برای فعالیت برخوردار نبوده و افتتاح زودهنگام آن نیز، اقدامی جز یک کنش سیاسی و نمایشی نیست.

 

در همین رابطه نیز پس از اظهارات قالیباف مبنی بر سیاسی بودن انگیزه تعطیلی خط هفت مترو، پورسید آقایی، معاون شهردار تهران در واکنش به این اظهارات، عنوان کرده بود: "آقای قالیباف لابد مطلع‌اند که معنای افتتاح خط مترو بدون هواکش و سیگنالینگ و پایانه چیست؟ حتما می‌دانند که قطارهای خط 7 را با جرثقیل از دهانه شفت به پایین رساندند تا این خط به هر قیمتی شده، به دست ایشان افتتاح شود. احتمالا مطلع شده‌اند که ما در کار کارشناسی آن قدر تأنی و صبوری کردیم که نهایتا در جلسه ای با حضور مدیرعامل منصوب ایشان در مترو هم نبود، ایمنی کافی در این خط به اثبات رسید و بعد با اجماع کارشناسان تصمیم به تعطیلی خط گرفته شد."

 

با این همه اما امروز این پروژه در حالی مورد افتتاح و بازگشایی مجدد قرار می‌گیرد که به گفته متولیان امر در شهرداری تهران، نواقص آن مرتفع شده و پروژه با تمام توان و ایمنی قابل قبول در راستای خدمت رسانی به شهروندان تهرانی آغاز به فعالیت می‌کند.

 

به نظر می‌رسد که با اقدام شورای شهر تهران مبنی بر تعطیلی پروژه ناآماده خط هفت مترو و افتتاح مجدد آن پس از رفع نواقص و کاستی‌ها، بتوانیم به دور از نمایش‌های سیاسی و امیال شخصیو جناحی، شاهد خدمات رسانی ایمن و مطلوب به شهروندان تهرانی باشیم.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر