کد خبر: 47174
A
دیده بان ایران دلایل برکناری مدیر مجموعه ورزشی آزادی را بررسی می کند :

وزارت ورزش و جوانان، مدیر مجموعه ورزشی آزادی را به دلیل حضور زنان در ورزشگاه برکنار کرد / اخراج فرجام حضور زنان در ورزشگاه .....

ورود زنان و خانواده‌ها به ورزشگاه آزادی که برای نخستین‌ بار رخ می‌داد، با حاشیه‌های زیادی همراه بود. حالا که محمودی‌فر دلیل برکناری‌اش را این موضوع می‌داند، از او می‌پرسیم مگر شما خلاف دستور نهادهای ذیربط برای راه‌دادن خانواده‌ها به ورزشگاه عمل کردید. او در پاسخ می‌گوید: من هیچ کار غیر قانونی انجام ندادم. اصلا من تصمیم‌گیرنده نبودم. هر زمان که گفتند، در ورزشگاه آزادی را به روی علاقه‌مندان باز کردیم. وظیفه ما این بود که امکانات کافی در استادیوم برای خانواده‌ها فراهم شود که تا حد توان این کار را انجام دادیم. اگر هم کسی انتقاد کرده که چرا فلان خانم حجابش خوب نبوده، این به من مربوط نمی‌شود. حال باید دید چرا وزارت ورزش و جوانان او را برکنار کرده است

 وزارت ورزش و جوانان، مدیر مجموعه ورزشی آزادی  را به دلیل حضور زنان در ورزشگاه برکنار کرد / اخراج فرجام حضور زنان در ورزشگاه .....

دیده بان ایران: جام جهانی 2018  علاوه بر درخشش بازیکنان و عملکرد آن ها در تیم ملی ایران، از نظر باز شدن پای بانوان به ورزشگاه آزادی حائز اهمیت بود.

 

درست روز پیش از دیدار حساس ایران و اسپانیا، اعلام شد که در  استادیوم آزادی برای پخش بازی ایران  و اسپانیا برروی خانواده ها گشوده شده است و پس از آن بلیت فروشی برای حضور علاقمندان در استادیوم آغاز شد. ولی عصر امروز ناگهان خبری منتشر شد که به خریداران بلیت اعلام می کرد در استادیوم برروی تماشاگران بسته است و پلیس مانع حضور آنها به داخل استادیوم خواهد شد .

با انتشار این خبر یک منبع آگاه  پلیس  در خصوص علت متوقف شدن پخش بازی ایران و اسپانیا در استادیوم آزادی که قرار بود به شکل خانوادگی انجام گیرد، بیان کرد: مشکلات زیرساختی ایجاد شده امکان پخش بازی را میسر نکرد ؛ضمن اینکه ناهماهنگی هایی وجود داشت که می توانست امنیت تماشاگران را به خطر بیاندازد.

 

و اما خبرها در نهایت حکایت از این داشت که این اقدام با حکم دادستانی و توسط نیروی انتظامی تهران انجام گرفته است و هواداران تیم ملی  که برای حضور در ورزشگاه آزادی بلیت تهیه کرده بودند حاضر به ترک محل نشده و مقابل درب استادیوم آزادی تجمع کردند.

روابط عمومی استانداری تهران در گفت و گویی ضمن رد ادعای دادستانی تهران در خصوص متوقف شدن پخش بازی ایران - اسپانیا با دستور استانداری گفت: شرایط امنیت کامل برای حضور تماشاگران انجام گرفته بود . هیچ مشکلی وجود نداشت و ندارد . گفته دادستانی در خصوص ممانعت از حضور تماشاگران از سوی استانداری کذب است و تلاش برای رفع مشکل ادامه دارد.

 

پس از پافشاری های بسیار نمایندگان تهران، استانداری، شخص وزیر کشور و رئیس جمهور بالاخره درب ورودی ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی بر روی زنان کشور بازشد و زنان  به آزادی " پاگشا" دعوت شدند.

این روند البته بدون جنجال و زوند پیشینش در بازی حساس ایران و پرتغال نیز رخ داد و علاقه مندان استادیوم آزادی را جهت تماشای فوتبال برگزیدند.

 

اما پس از گذشت 2 هفته امروز خبری  مبنی بر برکنار شدن مدیر برنامه ریزی مجموعه آزادی به یکی از خبر های مهم روز مبدل شد.

مدیر برکنارشده ورزشگاه آزادی که جای خود را خیلی زود به نیکوخصال داد، درباره چرایی این اتفاق به روزنامه شهروند می‌گوید: به من هیچ دلیلی اعلام نشد و خودم از طریق رسانه‌ها متوجه برکناری‌ام شدم. البته حدس من این است که دلیل اصلی ماجرای ورود خانواده‌ها به ورزشگاه آزادی برای تماشای ٢ بازی ایران در جام‌ جهانی ٢٠١٨ باشد و مسائل دیگری که عنوان شده، بهانه است.

 

محمودی ‌فر درشرایطی دلیل برکناری‌اش را ورود زنان و خانواده‌ها به ورزشگاه آزادی دانسته است اما کریمی، مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، اجرانکردن سیاست‌های وزارت ورزش در بخش بلیت‌فروشی و جمع‌آوری تأسیسات شرکت برهان مبین را دلیل صدور چنین حکمی عنوان کرده است.

محمودی‌فر در واکنش به ادعای کریمی می‌گوید: همان‌ طور که گفتم، این موضوع بهانه است. من طبق قانون کارم را انجام دادم و نخواستم غیر قانونی عمل کنم. مگر می‌شود طی ٢ساعت چنین اقدامی را عملی کرد؟ صبح شنبه به من اعلام کردند تغییراتی در بخش بلیت‌فروشی صورت بگیرد و ٢ساعت بعد حکم برکناری‌ام صادر شد! اگر واقعا قصد داشتند همکاری صورت بگیرد، با تعامل می‌توانستیم کارها را پیش ببریم.

 

نه متولی امنیت بودم، نه فرهنگ

 

ورود زنان و خانواده‌ها به ورزشگاه آزادی که برای نخستین‌ بار رخ می‌داد، با حاشیه‌های زیادی همراه بود. حالا که محمودی‌فر دلیل برکناری‌اش را این موضوع می‌داند، از او می‌پرسیم مگر شما خلاف دستور نهادهای ذیربط برای راه‌دادن خانواده‌ها به ورزشگاه عمل کردید. او در پاسخ می‌گوید: من هیچ کار غیر قانونی انجام ندادم. اصلا من تصمیم‌گیرنده نبودم. هر زمان که گفتند، در ورزشگاه آزادی را به روی علاقه‌مندان باز کردیم. وظیفه ما این بود که امکانات کافی در استادیوم برای خانواده‌ها فراهم شود که تا حد توان این کار را انجام دادیم. اگر هم کسی انتقاد کرده که چرا فلان خانم حجابش خوب نبوده، این به من مربوط نمی‌شود. مدیر ورزشگاه نه متولی امنیت است، نه فرهنگ. شورای تأمین با برگزاری چنین مراسمی موافقت کرده بود و وزارت ورزش هم نظارت کافی داشت. وزارتخانه خودش معاونت فرهنگی دارد و می‌توانست در مسائل فرهنگی ورود کند. البته از نظر من که مشکل خاصی در جریان این ٢ مسابقه رخ نداد و همه چیز خوب برگزار شد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر