کد خبر: 47349
A
در پی انتشار فایل صوتی منتسب به یکی از نمایندگان سیاووشی نایب رئیس فراکسیون زنان به دیده بان ایران گفت:

تا زمانی که این موضوع به وسیله "هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان" اثبات نشود، دست ما به جایی بند نیست/ برخی ادعا دارند فایل مربوط به گذشته بوده و درحال حاضر بازنشر پیدا کرده است

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس دهم در بررسی این رابطه با این که آیا فراکسیون به بررسی و صحت فایل صوتی منتسب به یکی از نمایندگان خواهد پرداخت یا خیربیان کرد: متاسفانه به دلیل این که در طی این دو هفته اخیر نمایندگان و اعضای فراکسیون در حوزه های انتخابیه و رفع مشکل بودند، فرصت برگزاری جلسه بین اعضای فراکسیون وبررسی آن وجود نداشت. البته تا زمانی که صحت و سقم این فایل و انتساب آن به یکی از نمایندگان معین نشود، نمی توان در رابطه با آن اظهار نظر کرد.

تا زمانی که این موضوع به وسیله "هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان" اثبات  نشود، دست ما به جایی بند نیست/ برخی ادعا دارند فایل مربوط به گذشته بوده و درحال حاضر بازنشر پیدا کرده است

دیده بان ایران: انتشار فایل صوتی در فضای مجازی که در آن مردی با استفاده از کلمات رکیک و توهین‌آمیز مخاطب را که احتمالا زنی است که مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته تهدید می‌کند و همزمان سعی در تطمیع او دارد، بار دیگر شایعاتی درمورد احتمال نقش داشتن یکی از نمایندگان مجلس در این پرونده را به میان کشیده است.

 

 

اما در همین باره طیبه سیاووشی به خبرنگار دیده بان ایران گفت: بنده این فایل صوتی را شنیده ام و باید گفت که جای تاسف و شرمساری است که الفاظی این چنین ناشایست در آن به کار برده شده است.

 

 

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس دهم درپاسخ به این سوال که آیا فراکسیون به بررسی و صحت  فایل صوتی خواهد پرداخت یا خیراظهار کرد: متاسفانه به دلیل این که در طی این دو هفته اخیر نمایندگان و اعضای فراکسیون در حوزه های انتخابیه و رفع مشکل بودند، فرصت برگزاری جلسه بین اعضای فراکسیون وبررسی آن وجود نداشت. البته تا زمانی که صحت و سقم این فایل و انتساب آن به یکی از نمایندگان به طور دقیق مشخص نشود، نمی توان در رابطه با آن اظهار نظر کرد.

 

وی ادامه داد: بهتر بود زنی که در این فایل مورد خطاب قرار گرفته است، پیش از انتشار فایل صوتی، اقدام به شکایت و یا مراجعه به مرجع قضایی، نمایندگان و یا فراکسیون زنان می کرد. اگر این کار انجام می شد ما بهتر می توانستیم از حقوق این زن دفاع کنیم اما در حال حاضر چیزی در دست نداریم و تا زمانی که این موضوع به وسیله "هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان" اثبات  نشود، دست ما به جایی بند نیست.

 

سیاووشی همچنین افزود: برخی از افرادی که بنده با آنها در این باره به بحث و گفتگو پرداخته ام، اظهار دارند که این فایل مربوطه به گذشته بوده است و به دلایل خصومت این فایل بازنشر پیدا کرده است.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در پایان خاطرنشان کرد: باید منتظر بمانیم که این یکی دو روز تعطیلات آخر هفته نیز به پایان برسد تا ببینیم پس از بازگشت نمایندگان مجلس از اتمام تعطیلات دوهفته‌ای تابستانی و آغاز به‌کار مجدد جلسات علنی و کمیسیون‌های تخصصی مجلس از یکشنبه آینده، ماجرای این فایل صوتی به کجا می‌رسد.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر