کد خبر: 47681
A
زهرا صدر اعظم نوری در گفت و گو با دیده بان ایران؛

قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل شهردار تهران نمی شود/ ایشان هم تراز با وزیر هستند

در رابطه با این که آیا قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل افشانی می شود یا خیر اظهار کرد: خیر این قانون شامل شهردار تهران نمی شود چراکه ایشان هم تراز با وزیر هستند پس به همین دلیل نمی توان با استناد به این قانون نمی توان شهردار را برکنار کرد.

قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل شهردار تهران نمی شود/ ایشان هم تراز با وزیر هستند

دیده بان ایران: نمایندگان در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با اصلاحاتی به تصویب رسانده و دایره بکارگیری بی‌ضابطه بازنشستگان در دستگاههای اجرایی را محدود کردند.

 

 

 این طرح شامل  روسای سه قوه،‌ معاون اول رییس جمهور،‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور هستند را می‌دهد و مشمولان بندهای د و ه را که شامل استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا است.

 

در رابطه با این طرح برخی از افراد معتقدند که این قانون مشمول شهردار تهران، محمدعلی افشانی، نیز می شود و مطابق همین قانون لازم است وی برکنار شود اما برخی نیز نظری عکس این موضوع را دارند.

 

در رابطه با همین موضوع زهرا صدراعظم نوری، عضو شورای شهر پنجم تهران، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: خیر این قانون شامل شهردار تهران نمی شود چراکه ایشان هم تراز با وزیر هستند پس به همین دلیل نمی توان با استناد به این قانون نمی توان شهردار را برکنار کرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که سن واقعی افشانی  چقدر است بیان کرد: درحال حاضر بنده حضور ذهن نداشته و نمی توانم پاسخ بدهم.

 

لازم به ذکر است که در گفت و گوی روز گذشته حسن لطفی، نماینده رزن، با خبرنگار دیده بان ایران مطرح شد که این قانون افرادی را که منصوب شده را در بر می گیرد. شهردار تهران نیز از افراد انتصابی است.(اینجا)

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر