کد خبر: 47815
A

عضو شورای شهر مهران : رسانه های منتقد مفسدفی الارض اند

نیک می دانیم که رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی شناخته شده اند و در توسعه دموکراسی ،آزاد اندیشی و در کنار اطلاع رسانی و آگاه سازی از نقش افشاگرانه ای در مواجهه با فساد ،بی عدالتی وسوء استفاده های ریز ودرشت برخوردارند.

عضو شورای شهر مهران : رسانه های منتقد مفسدفی الارض اند

به گزارش دیده بان ایران؛ تابناک نوشت: هفته گذشته وبدنبال سلسله خبرهای مطالبه گرانه؛ موضوع شفافیت در واگذاری پیمان دو طرح مهم اقتصادی را در شهر مهران از شورای شهر وشهرداری مهران خواستار شدیم. بگذریم که این اعضای محترم به چه درهایی نزدند و فضای تلگرامی را با بیانیه های متعدد به رگبار بستند !از این هم بگذریم که به جای شفاف سازی وپاسخ به رسانه ،نعل وارونه زده و از رسانه شکایت کرده است .

اما فتوای یکی از اعضای شورای شهر در جلسه فعالین فضای مجازی که باحضور فرماندار شهرستان مهران برگزار شد ،جای تامل و بررسی دارد. یکی از اعضای شورای شهر که احتمالا بخاطر اعلام "یافته جدید فقهی "خود دراین جلسه به سخنرانی پرداخته بود در واکنش به مطالبه گری رسانه ها گفته است " رسانه های منتقد مفسد فی الارض هستند"!

در بررسی مصادیق مفسد فی الارض مصرح در قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 درباره جرم انگاری افساد فی الارض در ماده 286 چنین آورده است:

«هرکس به طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آنها گردد به گونه ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی الارض محسوب و به اعدام محکوم می گردد.»

قطعا سزای مفسد فی الارض اعدام است و این عضو محترم شورای شهر مهران حتما در فتوای بعدی خود محدور الدم بودن رسانه های منتقد را اعلام خواهند کرد !. بدون شک پس از اعلام مفسد فی الارض بودن رسانه های منتقد ،محدور الدم بودن آنها نیز محرز خواهد شد ،حال باید منتظر ماند ودید که این حکم چگونه اجرا خواهد شد!!

مخلص کلام اینکه وقتی شورای شهر به عنوان یک نهاد مدنی وپاسدار دموکراسی در مواجهه با یک مطالبه گری رسانه ای اینچنین برآشفته می شوند ،اگر از سوی رسانه "مفسد فی الارض" خطاب شوند ،چه بر سر رسانه خواهد آمد ؟واکنش آنان به این اهانت چه خواهد بود؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر