کد خبر: 47886
A
معاون دادستان مشهد خبر داد:

مدیر دامپزشکی و محیط زیست مشهد برای ارائه توضیحات به دادسرا دعوت شدند/دندان‌های نیش ببرها نشان می‌دهد سنشان جوان بوده است

قاضی بخشی محبی با اشاره به کشف ۷ تخته پوست ببر در باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد گفت: در بازرسی از داخل یکی از انبارها دو تخته دیگر از پوست یوزپلنگ در این باغ وحش کشف شد و امروز مدیر دامپزشکی و مدیر محیط‌زیست مشهد برای ارائه توضیحات به دادسرا دعوت شدند.

مدیر دامپزشکی و محیط زیست مشهد برای ارائه توضیحات به دادسرا دعوت شدند/دندان‌های نیش ببرها نشان می‌دهد سنشان جوان بوده است

به گزارش دیده بان ایران؛ قاضی بخشی محبی معاون دادستان مشهد با اشاره به کشف ۷ تخته پوست ببر در باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد اظهار کرد: روز گذشته کارشناسان خبره‌ای را برای بازرسی به این باغ‌وحش اعزام کردیم و در بازرسی‌ها از داخل یکی از انبار‌ها دو تخته دیگر از پوست یوزپلنگ کشف شد.

وی ادامه داد: همچنین ۴ جمجمه ببر نیز در آن باغ‌وحش کشف شد که طبق گزارش کارشناسان بعضی از این جمجمه‌ها تازه هستند و حشرات همچنان در اطراف آن‌ها بوده است و دندان‌های نیش آن‌ها به گونه‌ای است که نشان می‌دهد سن ببر‌ها جوان بوده است.

قاضی بخشی محبی افزود: کارشناسان دامپزشکی نیز به محل اعزام شدند و در گزارش آن‌ها آمده که شرایط بهداشتی برای نگهداری حیوانات در آن باغ‌وحش مناسب نیست و حتی دارو‌هایی که چندین سال قبل تاریخ آن‌ها منقضی شده است نیز از این باغ وحش کشف شد.

معاون دادستان مشهد افزود: طبق گزارش‌ها، مشخص شد در آبان ماه سال گذشته 3 قلاده ببر، در بهمن ماه نیز 3 قلاده و در اسفند ماه یک قلاده و در خرداد امسال نیز یک قلاده ببر در این باغ وحش تلف شده‌اند.

وی اضافه کرد: تاکید ما همواره بر این بوده است که این باغ‌وحش باید استانداردسازی شود این در حالی است که سال گذشته به دلیل عدم استاندارد و نبود شرایط مناسب برای نگهداری حیوانات، باغ‌وحش در حال تعطیلی بوده است، اما از سوی دادستانی مهلتی برای استانداردسازی به مسئولین ذیربط داده شد.

معاون دادستان مشهد تصریح کرد: هنوز تحقیقات در مورد اینکه لاشه‌های این حیوانات چه سرنوشتی پیدا کردند به سرانجام نرسیده است و تا مشخص شدن وضعیت باغ‌وحش و شفاف‌سازی در آن نظارت‌ها برای حفظ حقوق حیوانات باقی خواهد بود و تحقیقات از سوی دادستانی ادامه دارد.

قاضی بخشی محبی با تاکید بر نظارت مدیران محیط زیست و دامپزشکی بر باغ‌وحش گفت: امروز مدیر دامپزشکی و مدیر محیط‌زیست مشهد برای ارائه توضیحات به دادسرا دعوت شدند.

معاون دادستان مشهد اضافه کرد: انحصار در باغ‌وحش یکی از دلایلی است که باعث می‌شود هر تخلفی در آنجا صورت بگیرد بنابراین باید باغ‌وحش‌ها از انحصار افراد خارج شوند تا تمامی سرمایه‌گذاران و علاقمندان بتوانند در آنجا سرمایه‌گذاری کنند. مشکلی که در باغ‌وحش مشهد وجود دارد این است که تمام آن در مالکیت یک نفر است.

قاضی بخشی محبی در پایان خاطرنشان کرد: با ورودی که به موضوع باغ‌وحش مشهد داشته‌ایم انشاالله در رابطه با لزوم نظارت مدیران محیط زیست و دامپزشکی به یک دستورالعمل جامع و کامل برسیم و این دستورالعمل را به دادستانی کل کشور ارسال خواهیم کرد که در صورت موافقت ایشان آن را ابلاغ کنند تا این دستورالعمل اجرایی شود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر