کد خبر: 47928
A

کمک ۵ میلیارد تومانی به پیام‌رسان‌های داخلی

«ویسپی، بیسفون پلاس، سروش، آی گپ، لنزور، جیک و پیک، گپ، بله و بی تالک» 9 پیام‌رسان داخلی هستند که به گفته مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران امکانات زیر ساختی رایگان و ۵ میلیارد تومان وجه نقد کمک شده است.

کمک ۵ میلیارد تومانی به پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش دیده بان ایران؛ صادق عباسی شاهکوه در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی افزود: همه پیام‌رسان‌هایی که مورد تایید مرکز ملی فضای مجازی هستند، این مرکز از امکانات بهره‌مند شده‌اند.
 

وی تاکید کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت به همه اپراتورهای دارای مجوز امکانات ارائه می‌دهد و تاکنون به هیچ غیر اپراتوری امکانات زیرساختی داده نشده است.

معاون وزیر ارتباطات یادآور شد: امکانات رایگان تنها به 9 پیام‌رسانی که مرکز ملی فضای مجازی معرفی کرده، تعلق گرفته است و هیچ کس یا نهادی غیر از اینها امکانات رایگان دریافت نکرده و نخواهد کرد.

عباسی شاهکوه گفت: به هر کدام از این پیام‌رسان‌ها پنج میلیارد تومان داده شد که در حدود مقدورات و مصوبه شورای عالی فضای مجازی بوده است، اما اگر درخواست جدیدی مطرح شود و براساس مصوبه باشد، امکان دارد مبلغی اختصاص داده شود.

گفتنی است سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل 25 تیرماه اعلام کرده بود که سرورهایی که برای تلگرام در طبقه نهم ساختمان دیتاسنتر مرکز امام خمینی(ره) بوده، در اختیار هاتگرام و طلاگرام قرار گرفته است؛ در صورتی که می‌توانستند آنها را به سروش بدهند اما ندادند.

همان روز به دستور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نمایندگان رسانه‌ها بازدیدی از این مرکز داشتند؛ «سهراب آغ بیات» مدیرکل کنترل و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت به خبرنگاران گفت: «از تجهیزاتی که در این طبقه وجود دارد فقط برای مکالمه استفاده می شود و افزون بر مکالمات بین شهری داخل کشور، ارتباطات بین المللی را نیز پوشش می دهد؛ هیچ تجهیزاتی مربوط به دیتا در طبقه نهم این ساختمان وجود ندارد و خبرهای مربوط به استقرار سرورهای فارسی در این طبقه تکذیب می‌شود./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر