کد خبر: 48022
A

شهرداری مجوزی برای تخریب خانه فروغ صادر نکرده است

مالک درخواست تخریب و نوسازی داده و شهرداری تهران در حال بررسی است و تا کنون مجوزی نداده‌ایم و حتماً از میراث فرهنگی در این زمینه استعلام خواهیم کرد.

شهرداری مجوزی برای تخریب خانه فروغ صادر نکرده است

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران با تاکید بر این موضوع که شهرداری مجوزی برای تخریب خانه فروغ صادر نکرده است، گفت: مالک ساختمان به دنبال مجوز تخریب و نوسازی است.

به گزارش دیده بان ایران به نقل از فارس، محمد علی سعادتی در خصوص تخریب و نوسازی خانه فروغ گفت: نقشه‌ها و مستندات خانه فروغ در اختیار شهرداری قرار گرفته است و از سوی سازمان میراث فرهنگی اشاره‌ای نشده که این خانه ارزش تاریخی دارد یا خیر و یا محدودیت‌هایی در ساخت آن وجود دارد.

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران با بیان اینکه اگر قرار باشد ساخت و سازی در خانه فروغ انجام شود، حتماً از سازمان میراث دوباره استعلام می‌گیریم، گفت: قطعاً اجازه نمی دهیم این خانه از بین برود.

وی با تأکید بر این موضوع که شهرداری هیچ مجوزی برای ساخت و ساز خانه فروغ صادر نکرده است گفت: در حال رایزنی برای حفظ این خانه هستیم.

سعادتی افزود: مالک درخواست تخریب و نوسازی داده و شهرداری تهران در حال بررسی است و تا کنون مجوزی نداده‌ایم و حتماً از میراث فرهنگی در این زمینه استعلام خواهیم کرد.

مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران در خصوص قدمت خانه فروغ گفت: موضوع ارزش ساختمانی نیست بلکه ارزش میراثی ناملموس است و باید خانه فروغ را حفظ کنیم.

بر اساس این گزارش، در روزهای اخیر خبرهایی از صدور جواز ساخت در خانه پدری فروغ فرخزاد منتشر شده است و شنیده شده این خانه قرار است تخریب شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر