کد خبر: 48053
A

آیت الله یزدی: برگزاری محافل تا پاسی از شب و برخی برنامه های تلویزیونی خوب نیست/ نتیجه این اقدام ها کاهلی در نماز صبح است/ امروز در سایه نظام توجه به نماز و حجاب بیشتر شده

در سایه نظام جمهوری اسلامی، فرایض و واجبات الهی مورد توجه قرار گرفت، لذا باید خدا را شاکر باشیم که توجه به ضروریات و واجبات اسلام مثل نماز، زکات، حجاب و عفاف بیش از پیش شده است.

آیت الله یزدی: برگزاری محافل تا پاسی از شب و برخی برنامه های تلویزیونی خوب نیست/ نتیجه این اقدام ها کاهلی در نماز صبح است/ امروز در سایه نظام توجه به نماز و حجاب بیشتر شده

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از برگزاری محافل و پخش برخی برنامه های تلویزیونی تا پاسی از شب انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز سه شنبه روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان قم ، آیت الله محمد یزدی در دیدار مدیر و اعضای این ستاد اظهار کرد: نتیجه این اقدام ها، کاهلی به نماز در وقت صبح است، توجه به فرایض وظیفه ای است که همه ما در مقابل آن مسئولیم.

وی گفت: همه می‌دانیم نماز از ضروریات اسلام است که هرگز نباید ترک و در هیچ صورتی نباید فراموش شود.

وی ادامه داد: در روایات متعدد آمده است که در روز قیامت اولین موضوعی که مورد پرسش قرار می‌گیرد، نماز است. نماز نسبت به سایر واجبات و مستحبات، در قبولی سایر اعمال نقش دارد و تسامح و تساهل در آن گناه نابخشودنی است.

آیت الله یزدی با اشاره به وضعیت مسائل و احکام دینی به ویژه نماز در دوران قبل از انقلاب گفت: در آن دوران رژیم درصدد بود همه احکام اسلام به ویژه نماز را از بین ببرد، اما امروزه با عنایت الهی و با مجاهدت بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، در سایه نظام جمهوری اسلامی، فرایض و واجبات الهی مورد توجه قرار گرفت، لذا باید خدا را شاکر باشیم که توجه به ضروریات و واجبات اسلام مثل نماز، زکات، حجاب و عفاف بیش از پیش شده است.

وی افزود: دراجرای فرایض همه باید کمک کنیم و فرقی بین روحانی و غیر روحانی نیست.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به ساخت مسجد گفت: سفارش من به خیرین مسجد‌ساز این است که پس از ساخت مسجد به فکر امام جماعت باشند.

آیت الله یزدی گفت: اگر امام جماعتی در مسجد فقط نماز بخواند و با مردم ارتباط نداشته باشد، من این امام جماعت را قبول ندارم و اگر او به مسجد نیاید بهتر است، چرا که این شخص به مردم یاد می‌دهد که کاری به کار دیگری نداشته باشند.

وی افزود: برگزاری نماز جماعت به منظور ایجاد رابطه با مردم، حل مشکلات آنان و ارتباط جامعه با هم است.

 

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر